آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ده نفر دیگر از رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی یمن که در اسارت مزدوران ائتلاف سعودی در جبهه الجوف بودند با وساطت محلی و بدون یاری سازمان ملل آزاد شدند.

آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته ملی امور اسرای یمن روز دوشنبه از آزادی ده نفر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی طی یک عملیات مبادله اسرا با مزدوران ائتلاف سعودی اطلاع داد.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرا گفت: این مبادله اسرا به وسیله وساطت محلی در جبهه استان الجوف انجام شد و طی آن ده نفر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

طی یک هفته اخیر بیش از دوازده نفر از نیرو های ارتش و کمیته های مردمی در دو جبهه لحج (جنوب یمن) و مأرب (مرکز یمن) آزاد شدند.

المرتضی گفت: این مبادله به وسیله وساطت محلی و بدون اینکه سازمان ملل در آن نقشی داشته باشد انجام شد، زیرا سازمان ملل بر خلاف وعده خود در اجرای توافق سوئد که بخشی از آن مبادله کلی اسرا با یکدیگر است، ناتوان بوده و در حالی که دولت صنعا آمادگی خود را برای پیشبرد این پرونده حقوق بشری اعلام نموده است، ائتلاف سعودی با لجاجت و عدم همکاری کاری برای آزادی اسرا پیش نمی برد.

از شروع تشکیل کمیته ملی امور اسرای یمن در نیمه سال 2015 در300 عملیات تبادل، 7000 اسیر از طرفین یا میانجی گری های محلی آزاده شده اند و سازمان ملل در هیچ یک از آن ها ابدا نقشی نداشته است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17544

به "آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته های مردمی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید