افزایش نرخ سود در همه سررسیدهای یک تا دو سال

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: امروز 5 تیر 1400 معامالات اوراق بدهی بازار آرامی راپشت سرگذاشت و حجم معاملات بالای مرز 200 میلیارد تومانی بود.

افزایش نرخ سود در همه سررسیدهای یک تا دو سال

به گزارش امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با 8 درصد افزایش به 233 میلیارد تومان رسید. این معاملات روی 34 نماد اخزا و 12 نماد اراد انجام شد.

بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می دهد که نرخ های بازده در کلیه سررسیدها در سطح 22 درصد همگرا شده اند. نرخ اوراق با سررسید یک سال با 6 دهم درصد افزایش به 21.95 درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال با 4 دهم درصد افزایش به 22.99 درصد رسید. اما نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با دو دهم درصد کاهش به 22.11 درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم هم با دو دهم درصد افزایش به 22.03 درصد رسید.

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز فرایند نرخ بازدهی اوراق آینده و نقدی بدون شیب و مماس با محور 22 بود. به این ترتیب نرخ سود آینده در بیشتر سررسیدها حدود 22 درصد و در سررسیدهای بالای 800 روز با شیبی ملایم در حدود 22.2 درصد بود.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف از طریق عرضه و تقاضا کشف می شود. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار میانه بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. همچنین از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60589

به "افزایش نرخ سود در همه سررسیدهای یک تا دو سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ سود در همه سررسیدهای یک تا دو سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید