اولین موضع گیری سفیر جدید یمن در ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفیر جدید یمن در جمهوری اسلامی ایران در اولین اظهارنظر خود تاکید نمود ملت یمن، برای رهایی از قیمومیت بیگانگان(در اشاره به رژیم سعودی) در بیست و یکم سپتامبر انقلاب کرد.

اولین موضع گیری سفیر جدید یمن در ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم الدیلمی شامگاه دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتردر واکنش به ادامه جنگ افروزی دشمنان ملت یمن و دخالت های بیگانگان در امور داخلی آنها و کوشش برای تجزیه یمن نوشت انقلاب بیست و یکم سپتامبر ملت یمن برای رهایی ابدی از قیمومیت خارجی بود.

وی با تمسخر قرار دادن مایکل آرون سفیر انگلیس در آنچه دولت هتل ها(اشاره به دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که در کاخ ها و هتل های عربستان اقامت دارد)خواند، خطاب به وی گفت از شما تشکر می کنم که ما را آگاه کردید که شما به همراه آمریکایی ها و سعودی ها، سفرای یمنی را پیش از آنکه استوارنامه های خود را تقدیم کشورهای مربوطه نمایند، تایید می کنید.

وی اضافه کرد سفیر انگلیس در دولت هتل ها به آلزایمر سیاسی مبتلا شده است، به خاطر اینکه مدت زمان طولانی خارج از یمن بوده و خیلی از عرف و مقررات دیپلماتیک را فراموش نموده است.

خاطر نشان می گردد دولت نجات ملی یمن شامگاه شنبه 26 مرداد، ابراهیم محمد محمد الدیلمی را به عنوان سفیر جدید جمهوری یمن در جمهوری اسلامی ایران مشخص کرد.

الدلیمی بر اساس فرمان جمهوری شماره 75 سال 2019 انتخاب شد و این گام در راستای تقویت فعالیت نهاد رسمی در چارچوب شورای عالی سیاسی و دولت نجات یمن قلمداد شده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12420

به "اولین موضع گیری سفیر جدید یمن در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین موضع گیری سفیر جدید یمن در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید