بیانیه عراق درباره سفر فواد حسین به ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی سفر وزیر امور خارجه عراق به ایران، وزارت خارجه این کشور شنبه شب بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه عراق درباره سفر فواد حسین به ایران

به گزارش پایگاه خبری ناس عراق، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: فواد حسین وزیر خارجه عراق امروز (شنبه) در صدر هیاتی متشکل از سالم الچلبی رئیس بانک تجارت، احسان العوادی رئیس اداره کشور های همسایه در وزارت امور خارجه و احمد الصحاف سخنگوی این وزارتخانه به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

این بیانیه اضافه کرد: فواد حسین در جریان این سفر با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ملاقات و با آن ها مصاحبه های عمیقی درباره چند پرونده مرتبط با روابط دوجانبه و امنیت انجام داد و همچنین به تحولات شرایط منطقه ای و بین المللی و بازتاب آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه پرداخت.

در این بیانیه تصریح شد: فواد حسین در جریان ملاقات با شمخانی بر اهمیت فعالیت مشترک برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و تکیه بر همه موردی که تنش را کاهش می دهد، در راستای تحقق مفهوم امنیت جمعی تاکید نمود.

این بیانیه اضافه کرد: وزیر خارجه عراق گفت که این کشور همچنان با گروهک های تروریستی داعش روبرو است و هرگونه اقدامی که به امنیت و ثبات این کشور آسیب می زند، عرصه را پیچیده می نماید و اولویت بندی را از راستا تکمیل فرایند مقابله با داعش منحرف می نماید.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق همچنین مهمترین گام هایی را که دولت عراق برای تسهیل تعاملات بانکی بین دو کشور در راستای منافع مشترک انجام داده است، ارایه کرد.

این بیانیه اضافه کرد: شمخانی نیز به نوبه خود تعهد جمهوری اسلامی ایران درخصوص حمایت از عراق درقبال هر آنچه تهدیدی برای امنیت و حاکمیت آن محسوب می گردد، ابراز داشت.

این بیانیه توضیح داد: دوطرف آمادگی های دولت عراق برای برگزاری انتخابات (زودهنگام پارلمانی عراق) را مورد بحث قرار داده و به گفت وگوی راهبردی (عراق) با آمریکا پرداختند و اینکه بغداد در این راستا برای تحقق منافع مورد نظر در راستای تقویت منافع عراق گام برمی دارد.

وزارت خارجه عراق اضافه کرد: فواد حسین تاثیر حاصل از دور های قبلی مصاحبه و بازتاب آن بر کاهش شمار نیرو های آمریکایی را شرح داد.

این بیانیه توضیح داد: فواد حسین ادامه داد که برخورداری عراق از جایگاهی متوازن بستری را فراهم می نماید که نقش های محوری را ایفا نماید که به وسیله آن، امنیت و حاکمیت خود را افزایش می دهد و در این توازن با کشور های همسایه سهیم می گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه عراق در چارچوب مصاحبه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، از موضع وزارت خارجه ایران در محکوم کردن حملات به چند موضع در عراق تشکر و اشاره نمود که این اقدامات به منافع حاکمیتی عراق خدمت نمی نماید.

این بیانیه اضافه کرد:دو طرف همچنین درباره شرایط منطقه و تعاملات جدیدی که درسایه دولت جدید آمریکا شاهد آن است، مصاحبه کردند و بر ادامه رایزنی در خصوص همه موضوعات مورد علاقه مشترک در راستای تحقق منافع دو ملت همسایه تاکید نمودند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52140

به "بیانیه عراق درباره سفر فواد حسین به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه عراق درباره سفر فواد حسین به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید