جاماندگان یاری معیشتی دولت چه می گویند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/اصفهان اگرچه دولت بعد از افزایش قیمت بنزین اظهار داشت که منابع حاصل از مابه التفاوت ساماندهی قیمت بنزین را به حساب 18 میلیون خانوار به عنوان اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه طی سه نوبت واریز می نماید، اما امروز خانوارهایی در کشور هستند که از این یاری محروم مانده اند.

جاماندگان یاری معیشتی دولت چه می گویند؟

البته دولت اعلام نمود که جاماندگان از یاری های معیشیتی از روز یکشنبه می توانند با ارسال پیامکی به شماره #6369 درخواست خود را برای آنالیز مجدد ارسال نمایند.

بسیاری از جاماندگان یاری معیشیتی می گویند یا برای آنها کد رهگیری جهت پیگیری درخواستشان ارسال نشده و یا بعد از ورود به سایت گفته شده که دولت می تواند به تمام حساب های آنها دسترسی داشته باشد.

دیده ها و شنیده های خبرنگاران حاکی از آن است که عده ای از جاماندگان یاری معیشتی دولت جهت شکایت و آنالیز این مسئله به فرمانداری و بعضی دیگر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان مراجعه نموده اند و در این دو دستگاه اتاق های ویژه ای برای آنالیز موضوع اختصاص یافته است.

طی یکی دو روز گذشته شاخص هایی که بر اساس آن بعضی از افراد از دریافت یاری معیشتی دولت باز ماندند، اعلام شد. علاوه بر شاخص اصلی، شاخص های زیر نیز مد نظر نهاده شد:

الف- خانوارهایی که اعضای آن دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان هستند یا خانوارهایی که دارای دو واحد ملکی هستند.

ب- خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها 12 میلیارد ریال و در سایر شهرستان ها 9 میلیارد ریال باشد.

ج- خانوارهایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از 300 میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از 400 میلیون تومان باشند.

د- کارفرمایانی که بیش از 3 بیمه پرداز داشته باشند.

ه- خانوارهایی که بیش از 3 سفر خارجی غیرزیارتی داشته اند.

و- گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از 3 میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

یکی از جاماندگان از یاری معیشیتی دولت به خبرنگاران، می گوید: در حالیکه یارانه بگیر و بازنشسته هستم و توان مالی بالایی ندارم یاری معیشیتی دولت به حسابم واریز نشده است. شرط واریزی نداشتن خانه است، اما من بعد از 30 سال کار و سختی و پس انداز توانستم در همت آباد که یکی از مناطق محروم اصفهان است خانه ای 40 متری خریداری کنم. سوالم این است فرق من و کسی که خانه هزار متری در مرداویج اصفهان دارد، چیست؟

علی، سرپرست خانواده پنج نفره ای که یاری معیشیتی دولت به حسابش واریز نشده به خبرنگاران، می گوید: بازنشسته یکی از شرکت های فولادی هستم و البته یارانه بگیر هستم، با این وجود این یاری برایم واریز نشده اما در سایت درخواست داده ام و حاضرم حساب های شخصی ام برای برقراری مجدد آنالیز گردد.

سمیه نیز می گوید: با همسر و فرزندم زندگی می کنم و یارانه بگیر هستم، اما متاسفانه یاری معیشیتی دولت به حسابمان واریز نشده است. ابتدای سال جاری بعد از سال ها پس انداز، قرض و وام یک آپارتمان 60 متری خریداری نموده ایم که در رهن بانک است و امروز برای درخواست آنالیز باید اجازه دهیم تمام حساب های ما آنالیز گردد، این در حالیست که افرادی که حتی درآمد میلیاردی دارند نه تنها یارانه بلکه یاری معیشت دولت را دریافت نموده اند.

ناهید می گوید: چرا دولت قصد تجسس در حساب های مردم به بهانه یاری معیشیتی را دارد، مگر یک کارمند چقدر درآمد دارد که اکنون به دلیل واریز نشدن یاری معیشیتی باید چنین اجازه ای را بدهیم.

مهرداد، سرپرست خانواده ای است که می گوید یاری معیشتی دولت به حسابش واریز نشده و با وجود پیامک به شماره ای که دولت اعلام نموده هیچ پاسخی به ما داده نشد. برای پیگیری روز گذشته در کافی نت به سایت مراجعه کردم که عنوان شد بعد از آنالیز حساب های شخصی شما پس از 30 روز پاسخ آن داده می گردد.

او ادامه می دهد: خانواده چهارنفره خواهرم نیز با وجودی که یارانه بگیر بودند یاری معیشت به حساب آنها واریز نشده، بعد از چند روز بعد از ارسال پیامک به وسیله سایت اعتراض خود را ثبت نموده اند.

او می گوید: متاسفانه امروز فساد مالی در بخش های مختلف کشور در اخبار شنیده می گردد و ای کاش دولت با دریافت پول بیت المال از این افراد کمبود درآمد خود را جبران می کرد.

مریم نیز به خبرنگاران، می گوید: مادرم زن تنهایی است که با برادرم زندگی می نماید و خانه و خودرو ندارد و تنها برادرم یک خودرو دارد با این وجود یاری معیشت دولت به حسابش واریز نشده است. متاسفانه دولت در تورم و افزایش نرخ دلار خودرو 100 میلیونی را 250 میلیون تومان و بیشتر نموده و اکنون ملاک حذف یارانه معیشت را داشتن خودرو یا مسکن اعلام نموده است، این درحالیست که تمام هزینه های زندگی افزایش یافته است.

این بخشی از صحبت افرادی است که یاری معیشیتی دولت را دریافت ننموده اند.

34 درصد جمعیت اصفهان یاری معیشت دولت را دریافت نکردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این خصوص به خبرنگاران، می گوید: در ابتدای اعلام این طرح از جمعیت 60 میلیونی در کشور که یاری معیشتی دریافت می کردند، سهم استان اصفهان 4 میلیون و 200 هزار نفر تخمین زده شده بود، اما با توجه به اینکه بعضی استان ها افراد توانمند بیشتری نسبت به سایر استان ها دارند بنابراین این سهم در زمان پرداخت متفاوت شد.

محسن نیرومند با بیان اینکه مطابق این تغییرات 66 درصد جمعیت استان اصفهان مشمول پرداخت یارانه معیشتی شدند، ادامه می دهد: بعد از پرداخت یارانه معیشتی در کشور معین شد که نزدیک به سه میلیون نفر در استان اصفهان مشمول یارانه معیشتی شده اند.

او در خصوص گلایه افرادی که از دریافت یارانه معیشت جا مانده اند، اظهار می نماید: نگرانی و گلایه مردم به حق است و باید دستگاه مربوط جوابگو باشد. متاسفانه بیشتر افرادی که از این موضوع اعتراض نموده اند به دلیل اینکه است که باید در سایت اجازه دسترسی به آنالیز حساب های شخصی آنها وجود داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید می نماید: بیش از 50 درصد افراد معترض اجازه دسترسی دولت برای آنالیز حساب های شخصی خود را نداده اند و از عتراض خود منصرف شده اند.

نیرومند ادامه می دهد: افرادی که اجازه دسترسی دولت برای آنالیز حساب های شخصی شان را داده اند، جواب آنالیز آنها بعد از یک ماه داده می گردد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم آیتم های دولت را در حذف یارانه معیشیتی تغییر دهیم، توضیح داد: شهروندان حتی اگر یکی از آیتم های موجود را داشته باشند، یاری معیشتی به آنها تعلق نمی گیرد، البته بعضی افراد هیچ دارایی ندارند، سامانه #6369 برای رسیدگی به مشکل آنهاست که باید اجازه دسترسی جهت آنالیز حساب هایشان را بدهند.

20 درصد اعتراضات مردم به حق است

وی در خصوص گلایه مردم در خصوص تصمیم دولت برای آنالیز حساب هایشان در حالیکه حساب 60 میلیون نفر دیگر آنالیز نشده است، گفت: بعد از آخرین واریزی دولت جهت یاری معیشت، مردم روزانه در مراجعات بسیار و سوالات تکراری مواردی را مطرح می نمایند که بعضا درست است، اما اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به غیر از بخشنامه هایی که به آنها ارسال شده جوابی ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید می نماید: به طور قطع افرادی که یارانه دریافت نمی نمایند و یا خانواده هایشان از یکدیگر جدا شده و ازدواج نموده اند، مشمول دریافت یاری معیشتی دولت نیستند.

وی تصریح می نماید: در حقیقت اعتراض بیش از 20 درصد افرادی که از عدم دریافت یاری معیشتی دولت گلایه دارند، به حق است و نباید از آنها کسر می شد و متاسفانه افرادی هستند که توان مالی خوبی دارند و این یاری را دریافت نموده اند، اما استان هیچ اختیاری در قطع و برقراری این هزینه و یارانه ها ندارد.

نیرومند با بیان اینکه یاری معیشیتی که پرداخت شده مربوط به آذر ماه بود، اظهار می نماید: همچنین قرار است، یاری معیشت دولت نیز در دی ماه پرداخت گردد، اما اگر مجلس مصوبه تک نرخی شدن بنزین را مصوب کند احتمال قطع یاری ها وجود دارد.

وی یادآور می گردد: اگر افراد معترض به سامانه #6369 پیامک داده و هنوز کد رهگیری آنها نیامده، می توانند به جای کد رهگیری شماره حسابی را که یارانه به آن واریز می شد از این طریق وارد سامانه شوند.

به گزارش خبرنگاران، اگرچه افراد جامانده از یاری معیشت دولت دریافت این یاری را حق خود می دانند، اما به نظر می رسد بسیاری افراد حاضر نیستند دولت به حساب هایشان دسترسی پیدا کند، چرا که معتقدند در حق آنها تبعیض قایل شده و حساب 60 میلیون نفر دیگر هیچ آنالیز نشده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18469

به "جاماندگان یاری معیشتی دولت چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاماندگان یاری معیشتی دولت چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید