حرکت بی سابقه رامبد جوان برای جبران شکست در نمایش خانگی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سریال مردم معمولی به کارگردانی رامبد جوان، از همان ابتدای انتشار با واکنش های منفی مخاطبان و منتقدان روبرو شد و مورد استقبال قرار نگرفت.

حرکت بی سابقه رامبد جوان برای جبران شکست در نمایش خانگی

پس از انتشار شش قسمت از این مجموعه، موج انتقادها بالاخره تاثیرگذار بوده و از قسمت هفتم تغییراتی در سریال به وجود آمد. قصد دارند در ادامه فراوری مردم معمولی، شکست سنگین سریال را تا حدودی جبران نمایند و رضایت عده ای از مخاطبان را به دست بیاورند.

حذف قسمت ها، بی توجهی به حقوق مخاطب

طبق اعلام سازندگان سریال مردم معمولی، شش قسمت این سریال که تا به حال منتشر شده، از آرشیو فیلیمو حذف شده است. اکنون قسمتی که تغییرات در آن اعمال شده، به عنوان اولین قسمت سریال منتشر شده و خبری از قسمت های قبلی این مجموعه نیست. یکی دیگر از تغییراتی که در سریال رخ داده، انتشار آن به صورت دو روز در هفته است. این مجموعه که پنج شنبه ها منتشر می شد، از این پس شنبه ها نیز در منتشر خواهد شد. ایجاد تغییر به دنبال نارضایتی مخاطبان، اتفاق خوبی است، اما حذف شش قسمت اول سریال، اقدامی بی سابقه، عجیب و به نوعی بی توجهی به حقوق مخاطبان است. در سرویس های وی اودی که کاربران برای تماشای سریال ها اشتراک خریداری می نمایند و با تعرفه های جدید هزینه زیادی هم می پردازند، نمی توان به راحتی قسمت هایی از یک سریال را حذف و از نو آغاز کرد. چنین فضایی جای آزمون و خطا نیست.

قسمت هفتم آغازی دوباره؟

حذف شش قسمت ابتدایی سریال و در نظر دریافت قسمت هفتم به عنوان اولین قسمت، از لحاظ فنی و حرفه ای هم نادرست است. می دانیم که مردم معمولی به سبک سیت کام (کمدی موقعیت) ساخته شده و با دیگر سریال ها متفاوت است، اما در هر صورت شخصیت های سریال قسمت اول، به مخاطب معرفی شده اند و تماشاگر در جریان فضای کلی سریال قرار گرفته است، در این شرایط نمی توان ناگهان قسمت هفتم را به عنوان قسمت اول در نظر گرفت و آن را آغاز سریال دانست. مخاطبانی که مردم معمولی را از ابتدا تماشا ننموده اند و بدون هیچ پیش زمینه ای از قسمت هفتم تصمیم می گیرند آن را دنبال نمایند، به خوبی با کاراکترها آشنا نمی شوند. با این اوصاف، حذف قسمت های قبلی توجیهی ندارد و قسمت هفتم را نمی توان آغاز دوباره ای برای سریال دانست.

آمار عجیب از رضایت 80 درصدی

در بخشی از اطلاع رسانی رسمی درباره حذف شش قسمت مردم معمولی و تغییرات جدید در سریال، آمده که قسمت هفتم این مجموعه که در واقع اکنون دیگر قسمت اول سریال است، رضایت 80 درصدی مخاطبان را جلب نموده ، بنابراین نتیجه گرفته شده که مخاطبان از تغییرات رضایت زیادی داشته اند. اکنون سوال این جاست که عدد 80 درصد را تا چه اندازه می توان ملاک درستی دانست؟ با توجه به این که تا به حال فیلیمو آمار رسمی از میزان مخاطبان مردم معمولی منتشر ننموده، بنابراین طبیعتا درصد لایک های قسمت هفتم (قسمت اول فعلی) در سایت و اپلیکیشن، به عنوان معیار در نظر گرفته شده است. تا لحظه نوشتن این گزارش، تنها چهار هزار و 511 نفر این قسمت را پسندیده اند و میزان رضایت از آن 82 درصد بوده است، بنابراین چندان نمی توان با تکیه به این عدد، میزان رضایت مخاطبان را سنجید.

تغییر جهت بنا بر نظر مخاطب

گذشته از این که حذف شش قسمت سریال غیرمنطقی و بی توجهی به حقوق مخاطبان است، اما ایجاد تغییر در واکنش به بازخوردهای مخاطبان بُعد مثبت این اتفاق است که البته در میان دیگر سریال هایی که دهه 80 به سبک سیت کام ساخته شده اند، بی سابقه نیست. رامبد جوان پیش از این در سریال کمدی مسافران هم تجربه مشابهی داشته است. در قسمت های ابتدایی سریال، وجه فانتزی سریال بسیار پررنگ بود، اما آن موقع مخاطب چندان با اتفاقات تخیلی و فانتزی آن ارتباط برقرار نکرد، به همین دلیل استفاده از فانتزی در این مجموعه کمتر شد و به دنبال آن مخاطب، بهتر از سریال استقبال کرد. در سیت کام هایی که همزمان با پخش، فراوری می گردد امکان تغییر طبق نظر مخاطبان وجود دارد و سازندگان مردم معمولی هم از این امکان استفاده نموده اند. البته همان طور که گفتیم این اتفاق در تلویزیون قابل قبول است، اما در پلتفرم های نمایش آنلاین فیلم و سریال، شاید شرایط متفاوت باشد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57619

به "حرکت بی سابقه رامبد جوان برای جبران شکست در نمایش خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت بی سابقه رامبد جوان برای جبران شکست در نمایش خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید