حمله به کنگره آمریکا ده ها هزار جمهوریخواه را از این حزب فراری داد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تارنمای هیل نوشت: بیش از 30 هزار نفرکه به عنوان اعضای حزب جمهوریخواه نامشان در این حزب ثبت شده است به دنبال حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به کنگره این حزب را ترک کرده اند.

حمله به کنگره آمریکا ده ها هزار جمهوریخواه را از این حزب فراری داد

به گزارش گروه بین المللی خبرنگاران، این تارنمای آمریکایی نوشت: خروج جمعی این عده بی سابقه است و می تواند مشکلاتی را برای حزب جمهوریخواه ایجاد کند به ویژه که این حزب تلاش می کند راهی را برای خروج از شکست در انتخابات ریاست جمهوری و کسب اکثریت در سنا پیدا کند.

به نوشته هیل، این تنها بخش قابل رویت یک اتفاق بزرگتر است: ده ها هزار نفری که از حزب جمهوریخواه خارج شده اند تنها در معدود ایالت هایی ساکن هستند که آمار ثبت نام رای دهندگان و اطلاعاتی را درباره تغییر حزبی رای دهندگان به صورت هفتگی ارائه می دهند.

بسیاری از این افراد ائتلافات حزبی خود را در ایالت های کلیدی آمریکا که کانون اصلی رقابت ها برای ورود به کنگره و کاخ سفید هستند، تغییر داده اند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، تقریبا 10 هزار نفر از رای دهندگان در ایالت کلیدی پنسیلوانیا فقط در 25 روز نخست سال جدیدمیلادی از حزب جمهوریخواه خارج شده اند که یک سوم آنها یعنی حدود سه هزار و 476 نفر به عنوان دموکرات ثبت نام کرده اند و دو سوم بقیه تمایل داشتند در حزب دیگری ثبت نام کرده یا اصلا ائتلافات حزبی خود را رها کنند.

در کارولینای شمالی -دیگر ایالت کلیدی آمریکا- تقریبا 6 هزار نفر از رای دهندگان حزب جمهوریخواه ائتلاف با این حزب را رها کرده اند و در آریزونا 5 هزار نفر دیگر در حزب ترامپ عضو نیستند. در ایالت کلورادو در چند هفته گذشته 4 هزار و 500 نفر و در مریلند 2 هزار و 300 نفر از این حزب خارج شده و اکنون ائتلافات دیگری را برای خود برگزیده اند یا به حزب دموکرات ملحق شده اند.

تغییر حزب در آمریکا امری عادی است اما آمار نشان می دهد که تغییر حزب جمهوریخواهان بسیار بیشتر از دموکرات ها بوده است.

بر اساس گزارش هیل، تنها تعداد اندکی از ایالت های آمریکا آمار ثبت نام رای دهندگان خود را به صورت هفتگی گزارش می دهند و برخی دیگر به صورت ماهانه و بسیاری دیگر از ایالت ها، جزییاتی را درباره کسانی را که از احزاب خارج شده اند ارائه نمی دهند.

حزب جمهوریخواه به دنبال پیروزی نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اکثریت را در سنای آمریکا از دست داد. از این رو برای اولین بار از سال 2011 تا به امروز حزب دموکرات کنترل هر دو نهاد رسمی کنگره (مجلس کنندگان و سنا) را در اختیار دارد.

در حمله مرگبار هواداران ترامپ به کنگره 5 نفر جان باختند.

مجلس کنندگان آمریکا به دنبال دخالت ترامپ در تحریک به شورش در کنگره برای دومین بار در 13 ژانویه ترامپ را استیضاح کرد. انتظار می رود محاکمه ترامپ در سنا 9 فوریه (20 بهمن) در سنا آغاز شود.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50179

به "حمله به کنگره آمریکا ده ها هزار جمهوریخواه را از این حزب فراری داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به کنگره آمریکا ده ها هزار جمهوریخواه را از این حزب فراری داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید