خانواده های دارای فرزند چندقلو مستمری می گیرند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره جزئیات پرداخت مستمری به خانواده های دارای فرزند چندقلو گفت: هر خانواده ای که دارای فرزند سه قلو یا بیشتر باشد، مستمری دریافت می نماید.

خانواده های دارای فرزند چندقلو مستمری می گیرند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سازمان بهزیستی، وحید قبادی دانا افزود: هر خانواده ای که دارای فرزند سه قلو یا بیشتر باشد، بدون در نظر دریافت دهک درآمدی خانوار، مستمری ماهانه هر چند ناچیز پرداخت می گردد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مبلغ مستمری بر اساس بعد خانوار تعیین می گردد، گفت: مبلغ مستمری 500 تا 600 تومان است، همچنین هر خانواده ای که دارای فرزند دوقلو است و در دهک درآمدی یک تا سه واقع شده است، مشمول دریافت مستمری ماهانه است.

قبادی دانا درباره آخرین جزئیات از ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول، گفت: از سال 94، طرح ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول شروع شده است و از 14 هزار خانواده ای که شناسایی شده اند، 10 هزار واحد واگذار شده است و در روز های آینده در دهه فجر 10 هزار واحد دیگر به خانواده های دارای دو معلول واگذار خواهد شد.

وی افزود: 4 هزار مسکن دیگر نیز در حال ساخت است و 4 هزار خانوار دیگر علاوه بر آن 14 هزار مورد شناسایی شده اند که در سال 1400 برای مسکن آن ها اقدام خواهد شد.

قبادی دانا درباره مسکن خانواده های تک معلول گفت: خانواده هایی که دارای یک معلول هستند تسهیل گری در حوزه مسکن برای آن ها انجام می گردد، اما ساخت مسکن نداریم و فقط تسهیلات ساخت به این خانواده ها داده می گردد که این تسهیلات رقم کمی است، چرا که بودجه سازمان بهزیستی در حوزه مسکن در سال 99 فقط 65 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: 50 میلیارد تومان از ستاد اجرایی فرمان امام و 360 میلیارد تومان یاری از بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن معلولان دریافت نموده ایم، از بنیاد مسکن و خیرین نیز یاری هایی دریافت شده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50634

به "خانواده های دارای فرزند چندقلو مستمری می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده های دارای فرزند چندقلو مستمری می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید