خبرنگاران افزایش حجم حمل و نقل ترانزیتی از طریق پایانه باری آستارا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، باکو- خبرنگاران- شرکت راه آهن اکسپرس (ADY Express) وابسته به شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان از حمل و نقل 220 هزار و 358 تن محموله ترانزیتی در هفت ماه نخست سال جاری میلادی از طریق پایانه باری آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران، خبر داد.

خبرنگاران افزایش حجم حمل و نقل ترانزیتی از طریق پایانه باری آستارا

این شرکت که در قالب طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب، پیمانکاری توسعه انتهاه باری آستارا در خاک ایران را بر عهده دارد، گزارش داد: این میزان محموله ترانزیتی با 3 هزار و 799 واگن به وسیله دالان های بین المللی شمال- جنوب و جنوب-غرب، از خاک جمهوری آذربایجان و انتهاه باری آستارا انتقال داده که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل، بیشتر است.

این در حالی است که در هفت ماه نخست سال 2019 میلادی به وسیله این جهت 160 هزار و 537 تن محموله ترانزیتی با دو هزار و 406 واگن حمل و نقل شده است.

بنا به این گزارش، در هفت ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع 275 هزار و 283 تن محموله (اعم از ترانزیتی و غیرترانزیتی) به وسیله پنج هزار و 348 واگن به وسیله انتهاه باری آستارا حمل و نقل شده است؛ از جمله 132 هزار و 736 تن محموله در دو هزار و 114 واگن به آستارا منتقل و 142 هزار و 547 تن محموله در سه هزار و 234 واگن از آستارا حمل و نقل شده است.

در مدت مذکور، حمل و نقل روزانه محموله ها به وسیله انتهاه باری آستارا یک هزار و 529 تن بوده است که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، 12.3 درصد بیشتر است.

محموله های عمده حمل و نقل شده به وسیله این انتهاه باری شامل چوب و محصولات چوبی، غلات، میوه و سبزیجات و مصالح ساختمانی بوده است.

مجموع حجم حمل و نقل محموله ها در هفت ماه سال 2020 میلادی به وسیله انتهاه باری آستارا در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است؛ به طوری که در هفت ماه نخست سال 2019 میلادی از این انتهاه 194 هزار و 265 تن محموله به وسیله سه هزار و 124 واگن از این انتهاه با راه آهن جابجا شده است.

بر اساس این گزارش، در مدت یاد شده کشورهای ایران و روسیه بیشترین محموله ها را به وسیله دالان بین المللی شمال- جنوب حمل و نقل کرده اند.

در این گزارش همچنین خاطرنشان شد: راه آهن گرجستان از اوایل ماه ژوئن (دهه دوم خردادماه) انتقال محموله ها از ایران در جهت ریلی گرجستان را به طور یک جانبه منع کرده و بنا بر این، حمل و نقل محموله ها به وسیله دالان بین المللی جنوب-غرب متوقف شده است. این در حالی است که به وسیله این جهت، ماهانه به طور متوسط نزدیک به 10 هزار تن محموله جابجا می شد و در صورت فعال بودن این جهت بین المللی ریلی، حجم محموله های حمل و نقل شده به وسیله انتهاه باری آستار بیشتر می شد.

ساخت انتهاه باری آستارا در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال-جنوب در سال 2016 میلادی آغاز شده و فاز نخست آن در سال 2018 به انتها رسیده است. عملیات حمل و نقل به وسیله این انتهاه باری از ماه فوریه سال 2018 میلادی اجرای شده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39567

به "خبرنگاران افزایش حجم حمل و نقل ترانزیتی از طریق پایانه باری آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش حجم حمل و نقل ترانزیتی از طریق پایانه باری آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید