خبرنگاران ضرورت استقرار مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: وجود مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس وحیاتی آسیب پذیری ها را کاهش می دهد و ضرورتی جدی است.

خبرنگاران ضرورت استقرار مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، میثم جعفرزاده روز شنبه در مراسم شروعبکار نهمین رزمایش سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق در محل مرکز پایش صنعت برق شرکت مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اضافه نمود: وزارت نیرو مهمترین خدمت زیرساختی کشور را ارایه می نماید و هر اتفاقی در این فرایند، سایر دستگاه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه نمود: براین اساس ضرورت دارد، همه دستگاه ها به ویژه مراکز حساس و حیاتی خود را مجهز به مولدهای اضطراری نمایند تا در زمان بروز هر حادثه طبیعی یا غیر طبیعی آسیب کمتری ببیند و وقفه ای در ارایه خدمت نداشته باشند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه رزمایش تست مولدهای اضطراری از سال 1391 کلید خورده، اعلام نمود: این زرمایش با هدف تست و ارزیابی آماده بکارشدن مولدهای اضطراری برق هرساله برگزار می گردد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: سال های قبل مسئله ای که وجود داشت اینکه، بیشتر سازمان ها مجهز به مولدهای اضطراری بودند، اما درصد آمادگی آنها برای فعالیت، پایین بود و احتیاج به تعمیر و ارزیابی داشت.

وی اضافه نمود: سال جاری کوشش شد تا این ارزیابی ها در طول سال انجام گردد و در زمان احتیاج، مولدها در اسرع وقت، آماده بکارباشند.

جعفرزاده از برنامه ریزی برای کاهش زمان آماده بکاری مولدهای اضطراری تامین برق به زیر یک دقیقه اطلاع داد و گفت: هرچه این زمان کاهش یابد امکان وقوع اختلال در تامین برق نیز کمتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه نمود: برگزاری این نوع رزمایش ها آمادگی مولدهای اضطراری را برای مواقع ضروری، ارتقا خواهد بخشید.

نهمین رزمایش تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق به صورت سراسری و با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در محل مرکز پایش صنعت برق شرکت توانیر امروز شروع بکار کرد.

به گزارش خبرنگاران؛ وزیر نیرو پیش از این گفته بود، یکی از برگه های زرین جمهوری اسلامی دستاوردهای آن در صنعت زیرساختی برق است که سطح دسترسی مردم ایران به برق در رتبه جهانی حدود صد در صد است در حالی که این آمار برای کشورهای دیگر 96 درصد تخمین زده می گردد.

به گفته اردکانیان، هر سال حدود یک میلیون مشترک جدید به صنعت برق اضافه می گردد که بخشی از آن در بخش های مولد است و با وجود آنکه جمعیت کشور ما نسبت به چهار دهه گذشته حدود دوسوم افزایش یافته، اما استفاده شهروندان از برق، از متوسط جهانی بالاتر است.

وزیر نیرو یادآور شد: از سال 92 تا کنون حدود 16 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده و پیش بینی کرد تا انتها دولت دوازدهم به 20 هزار مگاوات برسد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44149

به "خبرنگاران ضرورت استقرار مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضرورت استقرار مولدهای اضطراری تامین برق در مراکز حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید