خروج واحد شماره چهارگازی نیروگاه از مدار تولیدبرق

به گزارش مجله یک کامپیوتر، واحد شماره چهارگازی نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار فراوری خارج شد.

خروج واحد شماره چهارگازی نیروگاه از مدار تولیدبرق

به گزارش خبرنگاران قزوین، عباس کاکاوند مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح این خبر گفت: به منظور کسب آمادگی فراوری انرژی الکتریکی در پیک تابستان، واحد شماره چهار گازی این نیروگاه برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل ، از شبکه سراسری فراوری خارج شد.

کاکاوند در ادامه به مهم ترین برنامه های این دوره از تعمیرات اشاره نمود و اضافه کرد: تعمیرات این واحد در 3 حوزه مکانیک، ابزاردقیق و الکتریک انجام می گردد که در حوزه مکانیک بازدید از نازل های سوخت و تعویض قطعات آسیب دیده ، بازدید لاینر های محفظه احتراق و سگمنت های نازل مرحله اول ، دمونتاژتراس فایر تیوب ، بازدید از ژنراتور و بازدید و انجام تست NDT بر روی پره های ژنراتور و انواع تست های غیر مخرب بر روی قطعات نازل سوخت محفظه احتراق انجام می گردد.

کاکاوند اضافه کرد : در حوزه الکتریک نیز بازدید از تجهیزات الکتریکی، آنالیز شرایط عملکرد مربوط به تجهیزات بریکرتحریک و بریکر های6/6 کیلو ولت ، بازدید از مجموعه ترانس اصلی ، بازدید و سرویس استارتر الکترو موتور و پمپ های آب خنک کاری و بازدید از بریکر هایMCC اتاق فرمان محلی نیز در حال اجرا است .

عباس کاکاوند در مورد فعالیت های حوزه ابزار دقیق نیز اضافه کرد : تست وکالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی ، تست و نصب ترموکوپل های ویل اسپیس وتست وتنظیم سیستم اطفای حریق و سیستمCO2، تنظیم الکتروموتور سیستم راه انداز واحد گازی، بازدید و تست ونصب جرقه زن و آشکار ساز شعله و تنظیم الکترو موتورها ، از اقداماتی است که از سوی متخصصان این حوزه به انجام خواهید رسید.

هر ساله ، فصل تعمیرات واحد ها در نیروگاه شهید رجایی با انتها پیک تابستان ، شروع و تا انتها اردیبهشت ساله آینده ادامه دارد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53393

به "خروج واحد شماره چهارگازی نیروگاه از مدار تولیدبرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج واحد شماره چهارگازی نیروگاه از مدار تولیدبرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید