دادگر: می خواهیم برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم، بعضی از کشورها برای صدور ویزا کم لطفی کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ما می خواهیم پس از کسب بهترین نتیجه در خصوص سهمیه ها، برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم.

دادگر: می خواهیم برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم، بعضی از کشورها برای صدور ویزا کم لطفی کردند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، فدراسیون تیراندازی توانست در سال 98، با وجود همه مسائلی که وجود داشت، شش سهمیه المپیک را از آن خود کند و اگر شیوع کرونا نبود، شاید می توانست تعداد سهمیه های خود را نیز در این رشته افزایش دهیم.

در ادامه مشروح گفت وگوی علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی را با خبرنگاران می خوانید:

خبرنگاران: سال 98 برای تیراندازی چگونه به سرانجام رسید؟

سال 98 سال پر فراز نشیبی برای کشور، مردم و ورزش ایران بود اما ما سعی کردیم راستا خود را به خوبی طی کنیم. ابتدا در تیراندازی اهدافی را تعریف کردیم و خوشبختانه تقریبا به تمام آنها رسیدیم. فدراسیون و رشته تیراندازی وابسته به سلاح، مهمات، پول و بودجه است و در این زمینه با مسائل رو به رو بودیم از طرفی با تحریم ها، سختی ها و مسائل ارزی دست به گریبان بودیم اما بر این مسائل فائق آمدیم.

خبرنگاران: مهم ترین دستاورد تیراندازی در سال 98 چه بود؟

ما پیروز شدیم در طول 72 سال گذشته که ایران در المپیک حضور داشته، 6 سهمیه در تیراندازی بگیریم که بهترین نتیجه طی ادوار گذشته است. در مورد کسب سهمیه ها برای رشته تفنگ و تپانچه نسبتا راضی هستم و اگر حواشی و کمبودها نبود مطمئناً سهمیه های بیشتر می گرفتیم. ما برای کسب 8 سهمیه برنامه داشتیم.

خبرنگاران: آیا ممکن است بتوانیم سهمیه ها را به وسیله رنکینگ جهانی افزایش دهیم؟

هنوز کار کسب سهمیه المپیک به سرانجام نرسیده و تکلیف سهمیه های رنکینگ جهانی تعیین نشده است. اگر جام جهانی هندوستان برگزار می شد، احتمال افزایش سهمیه را داشتیم. حالا باید منتظر ادامه تصمیمات فدراسیون جهانی باشیم.

خبرنگاران: برای حضور پیروز در المپیک چه برنامه ای دارید؟

تمامی برنامه های ما معطوف به کسب مدال در المپیک و حضور پیروز است. ما می خواهیم پس از کسب بهترین نتیجه در مورد سهمیه ها، برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم.

خبرنگاران: با شیوع ویروس کرونا اردوهای ورزشی تحت تاثیر قرار گرفته است. فعلا شرایط تمرینات تیراندازان چگونه است؟

اگر چه IOC گفته المپیک به موقع برگزار می گردد ولی فعلا به خاطر ویروس کرونا همه چیز بلاتکلیف است. با درایت آقایان نجفی، نصر اصفهانی و خانم الهام هاشمی و اعضای کادر فنی تیم های ملی، اردوهای تیراندازان تشکیل شده و مربیان به صورت آنلاین تمرینات آنها در خانه پیگیری می نمایند. تیراندازان با دستگاه الکترونیکی در خانه تمرین می نمایند. اگر تیراندازان در این زمان دچار افت شوند، جبران آن سخت است. بچه ها و مربیان دغدغه دارند تا افت ننمایند.

خبرنگاران: عملکرد اهداف پروازی را در سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟

در اهداف پروازی خیلی امیدوار به کسب سهمیه بودیم. تیراندازان ما از جمله علی دوستی در این ماده خوش درخشید و با امتیاز 119 و با یک اختلاف به فینال و سهمیه نرسید و حتی چند رکورد جدید برای ایران ثبت کرد. در مجموع عملکرد اهداف پروازی نسبت به گذشته بهتر بود.

خبرنگاران: نگاهتان به شرایط مهمات و فشنگ در سال 99 چگونه است؟

مسائل خاصی که برای ورود مهمات داریم که یک مشکل قدیمی است. باز هم دقایق آخر سال حداقل مهمات را تامین کردیم و بخشی در حال تامین است. امیدوارم سال آینده شرایط بهتر گردد. در سفر اخیر تیم ملی به آلمان سلاح ورزشکاران به روز شد و امیدواریم برای المپیک مسئله ای نباشد.

خبرنگاران: در سال 98 بعضی از سفرهای تیراندازان و اردوهای برون مرزی لغو شد. فکر می کنید اگر این سفرها لغو نشده بود امروز 8 سهمیه که در نظر داشتید کسب شده بود؟

ابتدا باید این موضوع را شرح دهم که همه اعزام هایی که برای مسابقات کسب سهمیه بود، انجام شد و بعضی از اعزام ها که انجام نشد در آن توزیع سهمیه نبود. در مجموع با توجه به مسائل تمام اعزام ها انجام شد. لغو اردوها در کسب سهمیه ها بی تاثیر نبود ولی شرایط کشور مهم بود. فقط مسائل اقتصادی در میان نبود بلکه خیلی از کشورها برای صدور ویزا کم لطفی کردند.

خبرنگاران: در مورد مربیان و کادر فنی نکته ای هست که بخواهید به آن اشاره کنید؟

هم مربیان و هم ورزشکاران هیچ کدام کم فروشی نکردند و برای کسب نتایج کوشش کردند به خصوص مربیان نقش اساسی در کسب سهمیه داشتند. از ورزشکاران، مربیان و همکارانم که کوشش زیادی کردند، تشکر می کنم.

حرف آخر

در سال 98 فراز و نشیب ها زیاد بود و همکارانم در فدراسیون با حواشی مبارزه کردند و آنها را به حداقل رساندند و با این شرایط پیروزیت در المپیک دور از دسترش نیست. برای تمام هموطنان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم دور از غصه و ملال باشد.برای پزشکان و پرستاران نیز آرزوی سلامتی دارم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26362

به "دادگر: می خواهیم برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم، بعضی از کشورها برای صدور ویزا کم لطفی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگر: می خواهیم برای اولین بار در تیراندازی به مدال المپیک برسیم، بعضی از کشورها برای صدور ویزا کم لطفی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید