درخشش تیم شهرستان گناوه در جشنواره بین المللی رباتیک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عباس حقیقی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در جشنواره بین المللی روباتیک اصفهان در لیگ اسمارت فایتر، جنگجوی هوشمند ronin(سامورایی بدون ارباب) آقایان محمد علی محمدی نژاد، احمد شریف، محمد حسین قائدی و علیرضا شه مرادی از تیم رباتیک آکادمی فنی روبیان گناوه توانستند مقام سوم جشنواره را از آن خود نمایند.

درخشش تیم شهرستان گناوه در جشنواره بین المللی رباتیک

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گناوه گفت: این مسابقه برای نخستین بار 3 سال پیش در ژاپن و آمریکا ابداع گردیده و بلافاصله توسط دانشگاه امیرکبیر تهران در ایران اجرا شد.

حقیقی بیان داشت: حریف تیم روباتیک آکادمی روبیان شهرستان گناوه، برنده مسابقات بین المللی روباتیک در این لیگ بوده که هفته گذشته در مسابقات robotx دنیای در چین مقام اول دنیا را کسب نموده و تیم گناوه امروز در مقابل این تیم توانست مقام سوم را به دست بیاورد.

وی در ادامه افزود: همچنین در بخش جنگجوی دانش آموزی آقای امیر مهدی امیری دانش آموخته رشته روباتیک آکادمی روبیان حائز مقام چهارم و آقایان مهدی و علیرضا شه مرادی برای ساخت دستگاه میوه چین مقام دوم بخش اختراعات را به دست آوردند.

حقیقی خاطرنشان ساخت: 20 تیم از آکادمی روبیان شهرستان گناوه در این رقابت ها در لیگ های اسمارت فایتر (جنگجوی هوشمند)، فولک ریس (اتومبیلرانی هوشمند) که این دو لیگ از جدیدترین تکنولوژی هوشمندسازی در ربات ها در آنها استفاده گردیده، جنگجوی دانش آموزی، مسیریاب دانش آموزی، کاوشگر و لیگ اختراعات شرکت داشتند.

وی توضیح داد: این مسابقات به مدت دو روز و به صورت بین المللی با حضور robotex اروپا در تاریخ 15 و 16 شهریور در اصفهان، با حضور بیش از 650 تیم داخلی و خارجی در رقابت های تنگاتنگ و بسیار سخت در لیگ اسمارت فایتر که برای سومین سال در دنیا انجام می گردد، برگزار گردید.

حقیقی متذکر شد: اسمارت فایتر از آخرین روشهای برنامه نویسی و هوش مصنوعی در آن استفاده گردیده که اهمیت ویژه ای در جنگ های نوین دارد؛ این نوع ربات ها برای اولین بار در ژاپن و آمریکا ابداع گردیده اند و ایران به عنوان یکی از کشور های پیشتاز در ساخت این روبات ها است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گناوه گفت: آکادمی روبیان هم اکنون مقام سوم در طراحی، برنامه نویسی و ساخت این روبات را به دست آورده که افتخاری برای استان بوشهر و شهرستان گناوه است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 871

به "درخشش تیم شهرستان گناوه در جشنواره بین المللی رباتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش تیم شهرستان گناوه در جشنواره بین المللی رباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید