دیپلمات آمریکایی: واشنگتن به دنبال بهانه برای خروج از استارت است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا با اشاره به خروج دولت ترامپ از پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد با روسیه (INF)، تأکید کرد که واشنگتن هم اکنون به دنبال بهانه برای خروج از پیمان استارت می شود.

دیپلمات آمریکایی: واشنگتن به دنبال بهانه برای خروج از استارت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توماس کانتریمن دستیار وزیر خارجه پیشین آمریکا در امور مربوط به امنیت بین الملل و ممنوعیت گسترش تسلیحات اتمی در گفت وگو با خبرگزاری روسی ریانووستی تأکید کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال بهانه ای برای خروج از پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی یا همان استارت است.

خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از یکی از مقامات دولت آمریکا گزارش کرد که کاخ سفید معتقد است که اقدام روسیه در فراوری موشک های مافوق صوتی کروز، مسئله تمدید پیمان استارت را زیر سؤال می برد.

کانتریمن با اشاره به این استدلال مقامات کاخ سفید توضیح داد که هر سه کشور آمریکا، چین و روسیه در حال فراوری تسلیحات مافوق صوتی هستند و بنابراین این دلیل خوبی برای خروج از تنها پیمان باقیمانده در زمینه کنترل تسلیحات نسیت.

آمریکا پیش از این در اواسط مردادماه، با متهم کردن مسکو، از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با روسیه (INF) خارج شد و پس از آن نیز روسیه نیز از این پیمان خارج شد.

کانتریمن در ادامه از واشنگتن و مسکو خواست تا به طور جدی در مذاکرات برای تمدید پیمان استارت مشارکت نمایند و انواع جدید تسلیحات را نیز در آن وارد نمایند.

پیمان استارت-3 در سال 2010 به امضا درآمده است و در حال حاضر تنها پیمان کنترل تسلیحاتی میان روسیه و آمریکا است که همچنان پابرجا است و در فوریه 2021 منقضی می گردد و تاکنون دولت آمریکا هیچ گونه بیانیه ای درباره حضور یا عدم حضور در این پیمان کنترل تسلیحاتی بیان ننموده است.

با اینحال، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود، احتمال عدم تمدید این معاهده به واسطه نقص های آن وجود دارد اما روسیه به طور مداوم تأکید نموده است که آمادگی دارد درباره این پیمان با آمریکا وارد مذاکره گردد.

ترامپ اخیراً تأکید کرد که در صدد است بر روی یک توافق سه جانبه تسلیحاتی با روسیه و چین وارد مذاکره گردد که پکن چنین پیشنهادی را رد نموده است.

م

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11462

به "دیپلمات آمریکایی: واشنگتن به دنبال بهانه برای خروج از استارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات آمریکایی: واشنگتن به دنبال بهانه برای خروج از استارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید