رونمایی از طرح بیستون سازمان نظام صنفی رایانه ای

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (نصر) در نشست سالانه عمومی این سازمان به تشریح برنامه هایی پرداخت که جهت سازمان آن ها تا سال 1401 را تعیین خواهد نمود. برنامه راهبردی این سازمان هم با عنوان بیستون با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی رونمایی شد.

رونمایی از طرح بیستون سازمان نظام صنفی رایانه ای

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، روز سه شنبه نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و مدیران ارشد دولتی این سازمان، مقارن با سالروز تاسیس وزارت ارتباطات برگزار گردید.

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این نشست گفت: با توجه به شرایط خاص کشور فکر کردیم بخش خصوصی در شرایط ویژه چه رسالتی باید داشته باشد؟ کمیسیون های تخصصی نظام صنفی به عنوان بزرگ ترین بازوان بخش خصوصی مانند بیگ دیتا، اینترنت اشیا و اقتصاد دیجیتال مسائل مربوط به کارشناسی را انجام می دهند.

رسول سرائیان اضافه نمود: اولویت های راهبردی پیش روی جهان در سه محور تحول دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است و بر اساس گزارش آکسفورد اکونومیست 2017، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال 2016 چیزی حدود 15.5 درصد بوده که پیش بینی می گردد در سال 2025 به 24.3 درصد برسد، رشد اقتصاد دیجیتال نسبت به اقتصاد سنتی 2.5برابر و از همه مهم تر نرخ بازگشت سرمایه در اقتصاد دیجیتال6.7 برابر اقتصاد سنتی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اندازه اقتصاد در سال 2025، چیزی حدود 23تریلیون دلار برآورد شده و درآمد سالانه نیروی فعال در اقتصاد دیجیتال، درآمدش به طور متوسط 500 دلار بیشتر از نیروی سنتی است.

سرائیان بیان داشت: براساس پیش بینی ها، تا سال 2025 مبلغ 100 تریلیون دلار حاصل بهره وری در تحول دیجیتال است و شاخصها نشان می دهد که تحول دیجیتال در هر کدام از این صنایع، تاثیرات شگفت انگیزی بر محیط زیست، اقتصاد و اجتماع خواهد گذاشت.

او با اشاره به این که کشورهای همسایه ما اهداف بسیار مهمی را پیش روی خود قرار داده اند و در حال پیشروی به سوی اهدافشان هستند، گفت: مثلا در ترکیه مراکز تحول دیجیتال تاسیس شده و درباره چگونگی جذب صنایع در روند تحول دیجیتال، به متقاضیان آموزش می دهند.

سرائیان بعد از اشاره به وضعیت کشورهای خارجی، به چشم اندازی که سازمان نصر تا سال 1401 برای خود متصور شده است، پرداخت و گفت: ساماندهی، توانمندسازی، توسعه، پیشرانی و در نهایت نوآوری و پیشتازی در تحول اقتصاد دیجیتال است و اگر بخش خصوصی در این جهت توانمند گردد، قطعا می تواند تاثیرگذار باشد.

سرائیان درباره سند راهبردی این سازمان به نام بیستون نیز شرح داد: 20 محور راهبردی با عنوان بیستون در این سند راهبردی درنظر گرفته شده است که شامل سه محور راهبردی در قالب بسترسازی و یکپارچگی در تحول دیجیتال برای سال 97، پیش بینی شش محور راهبردی تحت عنوان ساماندهی و توانمندسازی در تحول و اقتصاد دیجیتال برای سال 98، یازده محور راهبردی توسعه و پیشرانی در تحول اقتصاد برای سال 99 و با دو محور راهبردی شرکت های نوپا و نوآوری برای سال 1400 است، نماد آن سنگ نوشته بیستون و جهت و برنامه ا است که برای رسیدن به آن نیازمند یاری بخش خصوصی هستیم.

او در ادامه به نکته مهمی اشاره نمود که اگر به آن توجه کنیم، می تواند منجر به درآمدزایی میلیارد دلاری در کشور گردد و گفت: یکی از اتفاقات تلخی که در ایران رخ می دهد پیر شدن سن جمعیت ایرانیان است و افراد بالای چهل سال، بخش عمده ای از جمعیت را تشکیل می دهند، به همین دلیل هوشمندسازی باید برای ما در درجه بالایی قرار بگیرد.

سرائیان برآورد کرد که بازار شهر هوشمند طی 5 سال آینده بین 10 تا 25 میلیارد دلار خواهد بود؛ یعنی سالی حدود 2 تا 5 میلیارد دلار که می تواند بازار ما را به سمت خوبی ببرد.

در ادامه این نشست از سند برنامه راهبردی سازمان نظام صنفی با نام بیستون با حضور جهرمی وزیر ارتباطات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، باقر اثنی عشری و تعدادی از مدیران سازمان نصر رونمایی شد.

علمی** 9207** 1055

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5428

به "رونمایی از طرح بیستون سازمان نظام صنفی رایانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح بیستون سازمان نظام صنفی رایانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید