زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در همدان تقویت گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه کشت گیاهان دارویی ظرفیت مالی پنهان دربخش کشاورزی استان است، گفت: باید زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در استان تقویت گردد.

زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در همدان تقویت گردد

به گزارش خبرنگاران، منصور رضوانی جلال در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کشت محصولات کم آب بر به منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری درفراوری دردستورکار این سازمان است، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی به عنوان ظرفیت مالی پنهان در بخش کشاورزی همدان می تواند جایگزین فراوری بسیاری از محصولات کشاورزی آب بر مانند صیفی جات گردد.

وی گفت: کشت گلمحمدی، گشنیز، رازیانه و زعفران علاوه بر اینکه ارزآوری قابل توجهی برای کشاورزان دارد می تواند به افزایش اشتغالزایی در این بخش از اقتصاد استان منجر گردد.

کشت بیش از 161 هزار هکتار زعفران در همدان

رضوانی جلال ادامه داد: اکنون در بیش از 161 هکتار از عرصه های کشاورزی همدان زعفران کشت می گردد و در 10 سال آینده، کشت این محصول در بیش از هزار هکتار از عرصه های زراعی استان هدفگذاری شده است.

وی تأکید کرد: با کاشت زعفران می توان گامی اساسی در تحقق اجرای برنامه مالی مقاومتی و کاهش آمار بیکاری در همدان برداشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه باید زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در استان تقویت گردد، اعلام کرد: در سالجاری واحدهای خوبی در بخش فرآوری گل محمدی راه اندازی شده است.

وی توضیح داد: کشت گل محمدی با فناوری روز در سال 1383، در 5 هکتار در همدان شروع شد که این رقم اکنون به بیش از 180 هکتار رسیده است.

رضوانی جلال گفت: می توان با توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به زیر ساختها نقشی مهم و اساسی در اجرای طرح های جدید کشاورزی در استان همدان ایفا کرد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10521

به "زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در همدان تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در همدان تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید