ساخت 250 زمین چمن مصنوعی برای مدارس، ایجاد نظام غربالگری ورزشی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از بهره برداری از 250 زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح کشور تا سرانجام سال جاری اطلاع داد و گفت: ما سعی کردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندی های مهارتی و حرکتی ایجاد کنیم.

ساخت 250 زمین چمن مصنوعی برای مدارس، ایجاد نظام غربالگری ورزشی

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ضرورت توجه به ورزش دانش آموزی و تاثیر آن در قوام ورزش حوزه ملی و قهرمانی اظهار کرد: ما سعی کردیم نظام غربالگری جدی برای شناسایی استعدادها و حتی تقویت توانمندی های مهارتی و حرکتی ایجاد کنیم و پشتیبانی لازم را از دانش آموزان فعال، با نشاط و جمع گرا به عمل بیاوریم و برای تیم های باشگاهی کادرسازی کنیم.

وی اضافه کرد: هر کودک و نوجوانی از مجرای آموزش و پرورش می گذرد و مدارس بهترین محل برای پردازش فکری و رشد در حوزه تربیت بدنی هستند و می توانند برای کشور در آینده افتخارآفرین باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساعات تربیت بدنی فقط به فعالیت های حرکتی توجه نداریم و سایر موارد تربیتی را نیز در نظر می گیریم گفت: به عنوان مثال کودک با بازی جمع گرا می گردد و یاد می گیرد کار تیمی انجام دهد. دانش آموزان در عین رقابت، رفیق می شوند ، خودپنداری مثبت می یابند، شهروند مفیدی شده و هویت و شخصیت شان ساخته می گردد.

حمیدی تاکید نمود: ما به دنبال آن هستیم که خروجی زمین های ورزشی ما، افرادی توانمند، سالم، با نشاط و خود اتکا با هویت شخصیتی تعیین باشند.

وی همچنین از بهره برداری از 250 زمین چمن مصنوعی در مدارس سطح کشور تا خاتمه سال جاری اطلاع داد و گفت که از این تعداد 150 زمین چمن مصنوعی با اعتبارات وزارتخانه و مابقی توسط خیرین و یا بخش خصوصی ساخته می گردد. علاوه بر این در ابتدای سال تحصیلی 33 میلیارد تومان تجهیزات ورزشی میان استان ها توزیع کردیم و در صدد توسعه ورزش دانش آموزی هستیم و کوشش می کنیم سرانه ورزش دانش آموزی از 33 صدم متر مربع در اماکن سرپوشیده و بدون احتساب حیاط مدارس ارتقاء یابد و در این بین دستگاه های دیگر هم به یاری ما بیایند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1862

به "ساخت 250 زمین چمن مصنوعی برای مدارس، ایجاد نظام غربالگری ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 250 زمین چمن مصنوعی برای مدارس، ایجاد نظام غربالگری ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید