سانسور سید حسن خمینی در صداوسیما

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صداوسیما امروز سخنان سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای دولت با آرمانهای بنیان گذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (س) را قطع کرد.

سانسور سید حسن خمینی در صداوسیما

این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش می شد که با آغاز سخنان حسن خمینی قطع شد. این اقدام صداوسیما با اعتراض هایی روبه رو شد.

به همین دلیل جواد امام عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از نحوه برخورد صداوسیما با سید حسن خمینی به شدت انتقاد کرد.

او در توئیتی نوشت: استارت دهه فجر با حذف بیت حضرت امام (ره) مبارک! پخش زنده حضور هیئت دولت در مرقد حضرت امام (ره) با آغاز سخنرانی حاج سید حسن خمینی قطع شد. این صداوسیمای ملی و انقلابی ایران است!؟

او در ادامه این اقدام صداوسیما را ناشی از بعضی اخبار و شایعات درباره احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات دانست و اضافه نمود: دلواپسان نگران حضور ایشان در 1400 شده اند! با وجود اعضای محترم شورای نگهبان شما آسوده بخوابید.

در هفته های اخیر اخباری مبنی بر احتمال نامزدی حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد که با انتقاد رسانه های اصولگرا از جمله کیهان همراه بود.

حسن خمینی چه گفت؟

اما سید حسن خمینی دردر مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان های امام خمینی(س) گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای سلبی و ایجابی بزرگی دارد؛ آرمان هایی هم دارد و آفاتی هم پیش روی او است. بزرگترین دستاورد سلبی انقلاب، نفی سلطنت است. روزی که انقلاب پیروز شد، بعد از 2500 سال ریشه یک تفکر پوسیده در جامعه ما کنده شد. دستاورد دیگرش نفی استبداد یک قزاق بی سواد است. دستاورد دیگر آن نفی وابستگی به کشورهای دیگر است.

او با بیان اینکه انقلاب دستاوردهای ایجابی بزرگی داشته است، اضافه نمود: بزرگترین آنها تلفیق خواست مردم و خواست خدا در یک حکومت جدید است. در طول تاریخ ایران آزادی خواهی، استقلال خواهی و دینداری همیشه با هم همراه نبودند و اتفاقا شکست ها همین جا بود. ولی انقلاب تنها حرکتی در چند سده اخیر است که این هر سه با هم تلفیق شدند.

سید حسن خمینی گفت: امیرالمؤمنین(ع) عوامل سقوط حکومت ها، دولت ها و تمدن ها را در چهار چیز خلاصه می نماید. مهمترین آنها این است که تحقیر افاضل گردد. هرگاه بزرگان شما در انتهای صف قرار گرفتند و اندیشه، فرد یا گروهی توانست جامعه را از معرض خدمتگزاری افاضل حذف کند، به نظرم زنگ خطر برای آن جامعه است. دیگری تضییع اصول است؛ اینکه امر مهم به فراموشی سپرده گردد. این نکته ای است که در سخنان رهبر معظم انقلاب بسیار هست.

یادگار امام تأکید کرد: امروز هیچ چیز مانند مشکل معیشت مردم، گرانی، فقر و تبعیض نمی تواند به سستی پایه های نظام بیانجامد. اداره کشور در دوران فشار ترامپ ستودنی بود.

به عقیده او امروز جمهوری اسلامی باید از هرچیزی می تواند استفاده کند تا مسائل معیشتی مردم رفع گردد. هیچ مانعی نباید عزم و اراده دولت و عبور از موانع ناخواسته برای رسیدن به رفاه عمومی و بالندگی مالی مانع گردد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51135

به "سانسور سید حسن خمینی در صداوسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانسور سید حسن خمینی در صداوسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید