سه جانبی گرایی و حفظ منافع شرکای اجتماعی رکن اصلی ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل گفت: سه جانبی گرایی و حفظ منافع شرکای اجتماعی رکن اصلی ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

سه جانبی گرایی و حفظ منافع شرکای اجتماعی رکن اصلی ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل با حضور نمایدگان تشکل های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان کشوری و لشکری، اتحادیه های شرکت تعاونی حوزه فرش، نمایندگان مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای و مراکز خیریه بهزیستی به منظور آنالیز و حل مسائل و موضوعات این حوزه برگزار گردید.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل در این جلسه با بیان اینکه شرکای اجتماعی این وزارت به عنوان ضلع سوم سه جانبه گرایی محسوب می شوند، گفت: رسیدگی به مسائل کارگران و کارفرمایان با تقویت تشکل ها و افزایش توان مطالبه گری یکی از موضوعاتی مهمی بوده که در سال های اخیر پیگیری شده است.

قاسم رحیمی با بیان اینکه بعضی از موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان تشکل ها خارج از اختیارات استان است و انتظار می رود دستگاه های اجرایی پیگیری های لازم در راستای عملیاتی سازی خواسته انجام دهند.

وی با تاکید بر این که فضای گفت وگو و ارتباط مستمر زمینه ساز آگاهی از مسائل جامعه مخاطبین این وزارت توسط مدیران استانی است، اظهار کرد: کوشش در راستای ارتقای سطح خدمات توسط دستگاه های اجرایی، صندوق ها و بانک های زیرمجموعه با کوشش در راستای پیگیری تلخیص و تنقیح بخشنامه ها دغدغه تمامی مدیران شورای هماهنگی باشد.

در ادامه این جلسه رئیس کانون انجمن صنفی تشکل های کارگران صنعت ساختمان در شرح دغدغه جامعه مخاطب این قشر گفت: تسریع در انجام فرایند صدور کارت مهارت توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یکی از موضوعات مهم این صنف است .

رضا رضازاده رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف استان اردبیل با اشاره به فعالیت 86 شرکت تعاونی فرش دستباف در استان اردبیل عنوان نمود: بیمه تامین اجتماعی بافندگان فرش و اعتبار دهی و به رسمیت شناختن کارت های صادره بافندگی از سوی این اتحادیه توسط بازرسین تامین اجتماعی از مطالبات قانونی این تشکل است.

برنجیان رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با همکاری بانک رفاه کارگران تعداد 3 هزار 680 تسهیلات قرض الحسنه به صورت غیر حضوری و تماما اینترنتی به بازنشستگان تامین اجتماعی اعطا شد که نسبت به سال قبل شاهد افزایش 5 برابری تعداد تسهیلات پرداختی هستیم.

وی احداث درمانگاه تخصصی شعبه 2 تامین اجتماعی، بهرمندی کارگران بازنشسته استان اردبیل از اماکن تفریحی و گردشگری این سازمان در سطح کشور، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری از دیگر موارد مورد احتیاج جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی برشمرد.

چاکر عباسی رئیس کانون بازنشستگان صندوق بازنشستگی در بیان مطالبات بازنشستگان کشوری گفت: افزایش تعهدات بیمه خدمات درمانی، ارائه خدمات یکسان به طیف بازنشسته در مقایسه با افراد شاغل از خواسته های این کانون است.

رئیس صندوق بازنشستگی استان اردبیل با بیان اینکه 90 درصد بازنشستگان مشمول افزایش و همسان سازی حقوق ها شدند اضافه نمود: با همسان سازی حقوق بازنشستگان به طور متوسط مبلغ 2 میلیون تومان بین 30 تا 40 درصد دریافتی بازنشستگان افزایش یافت.

زمانپور رئیس کانون کارفرمایان استان اردبیل گفت: لازم است قانونی وضع گردد تا پرداخت مبلغ 4 درصد از بابت بیمه مشاغل سخت و زیان آور به صورت ماهانه و در حین کار پرداخت گردد و کارفرمایان بعد از مدت 20 سال با ارقام سر سام آور از بایت پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور روبرو نشوند.

وی در ادامه خواهان طبقه بندی مشاغل سخت و زیان آور بین 20 تا 25 سال و عضویت نماینده کانون کارفرمایان در کمیته های تخصصی تامین اجتماعی در راستای احقاق و جلوگیری از تضییع حقوق کارفرمایان شد.

نماینده کانون آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای با اشاره به تاثیر مستقیم ویروس کرونا بر آکادمی ها خواهان حمایت دولت و اعطا تسهیلات با مبالغ بالا به این مراکز آکادمیی شد.

در انتها این نشست مسائل مراکز خیریه سازمان بهزیستی آنالیز شد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52959

به "سه جانبی گرایی و حفظ منافع شرکای اجتماعی رکن اصلی ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه جانبی گرایی و حفظ منافع شرکای اجتماعی رکن اصلی ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید