شیوع آنفلوانزا در فصل سرد سال جاری در کشور چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فرا رسیدن فصل های سرد سال موضوع شیوع ویروس های تنفسی مانند آنفلوانزا را مطرح می نماید، به خصوص در دورانی که شیوع یک ویروس تنفسی دیگر یعنی کروناویروس جدید همچنان ادامه دارد.

شیوع آنفلوانزا در فصل سرد سال جاری در کشور چگونه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا درباره شرایط بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته در کشور، گفت: نحوه بروز آنفلوآنزا به این شکل است که ابتدا با یک پیک می آید و سپس کاهش می یابد و سال جاری هم ممکن است چنین اتفاقی در انتظارمان باشد؛ البته همه چیز به رفتار مردم در قبال این ویروس بستگی دارد.

دکتر مردانی، با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی با آغاز فصل سرد سال اهمیت بیشتری دارد، گفت: دقیقا همان مسائل بهداشتی که برای عدم ابتلا به کرونا رعایت می گردد برای عدم ابتلا به آنفلوآنزا نیز باید جدی گرفته گردد. شست وشوی دست ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، حفظ فاصله فیزیکی، زدن ماسک و... همگی از نکات حائز اهمیت برای عدم انتقال آنفلوآنزا هم است .

فروکش موج اول آنفلوآنزا | تقاضا برای تزریق واکسن آنفلوآنزا کاذب بود

مردانی ضمن بیان اینکه ممکن است به دلیل رعایت نکات بهداشتی که مردم برای عدم ابتلا به کرونا انجام می دهند، سال جاری میزان ابتلا به آنفلوآنزا کاهش یابد، توضیح داد: یکی از توصیه های مهم ما تزریق واکسن انفلوآنزا برای افراد پرخطر است که بهترین زمان برای تزریق واکسن نیز مهرماه و آبان ماه است.

وی همچنین ضمن هشدار نسبت به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، تاکید نمود: آنتی بیوتیک بر ویروس ها اثری نخواهد داشت و مصرف خودسرانه آنها با گمان اینکه می تواند در بهبودی موثر باشد باوری غلط است که تنها منجر به ایجاد مقاومت میکروبی در بدن افراد خواهد شد.

این متخصص بیماری های عفونی، ادامه داد: یکی از محل هایی که احتمال انتقال ویروس آنفلوآنزا را افزایش می دادند، مدارس بودند؛ با توجه به اینکه سال جاری مدارس به شکل سال های قبل فعال نیست و همه دانش آموزان به مدرسه نمی فرایند، بنده چندان نسبت به این موضوع بدبین نیستم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40414

به "شیوع آنفلوانزا در فصل سرد سال جاری در کشور چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آنفلوانزا در فصل سرد سال جاری در کشور چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید