عضویت 320 هزار کرمانشاهی در تعاونی های مرزنشینی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حسین حمیدی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه 6 شهرستان مرزی در کرمانشاه داریم گفت: اهالی ساکن در مناطق مرزی به جز اهالی ساکن در مرکز شهرستانها با کارت مبادلات ارزی مشمول دریافت این کارت می شوند.

عضویت 320 هزار کرمانشاهی در تعاونی های مرزنشینی

وی با بیان اینکه باید نقاط مرزی به فاصله 3 کیلومتر از نقطه صفر مرزی باشد اضافه نمود: کارت های الکترونیکی مرزنشینی در ماه های مهر، آبان و آذر و هر سه سال یکبار توسط صنعت و معدن برای مشمولین صادر خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه تائیدیه این کارت ها بر عهده فرمانداری ها و نهادهای زیرمجموعه است گفت: مشمولین با مدارک لازم نظیر شناسنامه، عکس کارت ملی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه می نمایند که شمار آنان با احتساب سرپرست خانواده حداکثر پنج نفر است.

وی اضافه نمود: پس از مراجعه برای دریافت کارت الکترونیکی اقدام که بعد از تائید مدارک راستی آزمایی توسط شرکت مجری کار که زیرمجموعه سازمان توسعه تجارت ایران است انجام و سپس به ثبت احوال و کارشناس صنعت ومعدن ارسال می گردد که پس از تائید کارشناس مراحل صدور کارت از سوی سازمان توسعه تجارت و شرکت مجری شروع می گردد.

حمیدی با بیان اینکه کارت صادره در اختیار پست قرار می گیرد گفت: دارنده کارت می تواند کارت را به یکی از تعاونی های مرزنشینی واگذار و شرکت به نمایندگی از او، به امور واردات و صادرات بپردازد و در آخر سود را بین اعضا توزیع کند.

وی از وجود 29 تعاونی مرزنشین با 320 هزار عضو و 98 هزار خانوار اطلاع داد و گفت: در سطح استان به دلیل کمبود سرمایه، عدم تخصیص ارز مبادلاتی به تعاونی ها و عدم آشنایی مدیرعاملان با تجارت، در حال حاضر تعداد کمی از تعاونی ها فعال است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه قوی ترین تعاونی با توجه به سوابق تجاری به ترتیب تعاونی های پاوه، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، جوانرود، قصرشیرین و گیلانغرب هستند بیان نمود: شهرستان پاوه هفت تعاونی، جوانرود پنج ، ثلاث هفت، سرپل هفت ، گیلانغرب 2 و قصرشیرین یک تعاونی دارد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 667

به "عضویت 320 هزار کرمانشاهی در تعاونی های مرزنشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت 320 هزار کرمانشاهی در تعاونی های مرزنشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید