فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است.

فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است

خدمت کرونا به بازار فروش صنایع دستی

مصطفی مرزبان اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب کارگاه های صنایع دستی استان در منزل فعال هستند، کرونا فشار و ضرر هنگفتی به امر فراوری وارد نکرد و تنها در صادرات چمدانی و فروش محصولات تاثیر منفی داشت.

وی با بیان اینکه صنایع دستی استان مرکزی به نسبت صنعت گردشگری خسارت کمتری از کرونا متحمل شد، گفت: خوشبختانه در امر آموزش و ترویج صنایع دستی دوره های بسیاری در رده حرفه ای و غیرحرفه ای برگزار شده است که اثربخشی آن را شاهد هستیم.

مرزبان اضافه نمود: در ساخت بازارچه های دائمی صنایع دستی طی دو سال اخیر اقدامات مطلوبی به انجام رسیده و حتی جز استان های صاحب نام هستیم، چرا که از 12 شهرستان، 10 شهرستان دارای بازارچه فعال هستند و تنها شهرستان های خنداب و زرندیه به جای مانده اند که سال جاری با پیگیری صورت گرفته و سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی مبلغ یک میلیارد تومان برای ساخت این دو بازارچه دریافت شد.

وی با بیان اینکه زمین لازم برای ساخت این بازارچه اختصاص یافته است و به محض طراحی، عملیات ساخت شروع می گردد، اضافه نمود: بعلاوه در نظر است که بازارچه ای در محل سرچشمه محلات هم احداث گردد و با اختصاص زمین از سوی شهرداری عملیات احداث شروع خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی توضیح داد: هر کدام از بازارچه های صنایع دستی فعال در استان بالغ بر 8 تا 12 غرفه دارد که به صورت کاملا رایگان تجهیز شده و با امکانات آب و برق و گاز در اختیار هنرمندان شاخص قرار گرفته است تا برای فراوری و فروش محصولات صنایع دستی حمایت لازم صورت گیرد.

وی در مورد احیای رشته های صنایع دستی منسوخ شده، اعلام کرد: در این راستا موضوع آموزش و ترویج مدنظر اداره کل واقع شده است و حتی تعدادی از رشته ها با ارائه آموزش احیا شده اند.

مرزبان با اشاره به صادرات محصولات صنایع دستی گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت در سفرها و پروازها، عملا صادرات متوقف است ولی کرونا در کنار همه معایب، فرصت مغتنمی برای هنرمندان صنایع دستی بشمار می رود، چرا که یاری کرد محصولات خود را به وسیله سایت و نمایشگاه های مجازی به فروش برسانند. حتی در اراک یکی از هنرمندان بیش از 50 میلیون تومان محصولات چرمی خود را علاوه بر فروش روتین و خرد، برای کشور افغانستان و ارمنستان طی قراردادی دوساله فراوری خواهد نمود. این تجربه نو اگر با همت و خلاقیت هنرمندان در فروش همراه گردد، می تواند به درآمدهای مناسب بینجامد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60837

به "فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع دستی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید