فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، در راستای آخرین تحولات تحریم های دولت آمریکا علیه هواوی، فیس بوک نیز اجازه نمی دهد اپلیکیشن هایش به طور پیش فرض روی موبایل های جدید این شرکت نصب شوند.

فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد

به عبارت دیگر اپلیکیشن فیس بوک و شرکت های زیر مجموعه آن یعنی واتس آپ و اینستاگرام از این پس به طور پیش فرض در موبایل های هواوی ارائه نمی شوند.

البته این اقدام فیس بوک شامل موبایل های فعلی هواوی نمی گردد، اما کاربران موبایل های جدید مجبور خواهند بود این اپلیکیشن ها را به طور مستقل از گوگل پلی استور نصب نمایند. این در حالی است که اگر تحریم های تجاری آمریکا اجرایی گردد، دسترسی کاربران هواوی به گوگل پلی استور نیز مسدود خواهد شد.

البته گوگل یکی از شرکت هایی است که هم اکنون در حال مذاکره با دولت آمریکا است تا از تحریم ها علیه هواوی معاف گردد. این شرکت آمریکایی اعلام نموده در حال حاضر تمرکز اصلی آن حفظ امنیت کاربران گوگل در صدها میلیون گوشی فعلی هواوی در آمریکا و سراسر دنیا است.

علاوه بر آن به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، مدیران ارشد اجرایی گوگل معتقدند چنین تحریمی علیه هواوی امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8437

به "فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید