مربی تیم ملی با رد اتهام حمایت از بعضی کشتی گیران: تصمیم جمعی گرفتیم، امیدوارم غرض ورزی در کار نباشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مربی تیم ملی آزاد با تاکید بر اینکه تکرار کشتی در بعضی اوزان تنها تصمیم غلامرضا محمدی نبوده، گفت: در انتخابی تیم ملی تصمیم خلق الساعه نگرفتیم.

مربی تیم ملی با رد اتهام حمایت از بعضی کشتی گیران: تصمیم جمعی گرفتیم، امیدوارم غرض ورزی در کار نباشد

ابراهیم مهربان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد هجمه ای که علیه سرمربی تیم ملی درخصوص برگزاری کشتی مجدد در برخی اوزان ایجاد شده، گفت: هیچ وقت و هیچ جا نگفتیم که مسابقات انتخابی دو برد از سه مسابقه باشد. در اطلاعیه ای که حدود دو هفته پیش در خروجی سایت فدراسیون کشتی نهاده شد، در پارگراف آخر عنوان شد که براساس مبارزاتی که انجام می گردد، امکان تجدید مبارزه با نظر کمیته فنی وجود دارد. در واقع تصمیم ما برای تکرار مبارزه ها تصمیم خلق الساعه نبود. بحث دو برد از سه مسابقه اصلا مطرح نبود، بلکه تصمیم به تکرار کشتی گرفتیم و وقتی کشتی اول را یک کشتی گیر برده بود و کشتی دوم را کشتی گیر دیگر، عدالت باید با برگزاری کشتی سوم رعایت می شد، مثل اتفاقی که در 125 کیلوگرم رخ داد.

وی ادامه داد: این تصمیم در اطلاعیه مسابقات انتخابی تیم ملی اعلام شده بود و در سایت فدراسیون کشتی موجود است. بحث اصلی، تکرار مسابقه در برخی اوزان بود و ما می توانیم به صورت خاص در مورد همه آنها صحبت کنیم.

مهربان در مورد اینکه گفته شده غلامرضا محمدی این تصمیم را به خاطر شکست کشتی گیران مورد نظرش اتخاذ نموده، توضیح داد: این تصمیم سرمربی تیم ملی نبود، بلکه تصمیم کادرفنی کشتی آزاد برای تکرار مسابقه در برخی اوزان بود که به تایید کمیته فنی حاضر در مسابقات هم رسید. اینکه برخی می خواهند توپ را در زمین یک نفر بیندازند، نه انصاف است و نه عدالت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد اضافه نمود: نظر مجموعه کادرفنی همین چیزی بود که در سالن رخ داد. تاکید می کنم اگر گفتیم در 61 کیلوگرم کشتی مجدد برگزار گردد، تصمیم ما در این خصوص یک تصمیم جمعی بوده و انصاف نیست گردن یک نفر انداخته گردد. یعنی من، غلامرضا محمدی، عباس حاج کناری و مهدی تقوی به عنوان کادرفنی این نظر را دادیم و در کمیته فنی مطرح شد و آنجا مورد تایید نهاده شد. بهنام احسانپور سال گذشته در دنیای قزاقستان مدال گرفت، او بعد از ماه ها دوری از مسابقه، مقابل حریف جوانش باخت. مجید داستان هم که درسال گذشته در جام تختى در وزن 57 کیلو سوم شده بود با نظر کادر فنى در مسابقه درون اردویى در 61 کیلو انتخاب وبه آسیایی رفته بود و تفاوتی در مورد کشتی گیران برای ما وجود نداشت و کارنامه آنها ملاک بود. در نهایت احسانپور شرایط مسابقه دوم را نداشت و کشتی نگرفت.

وی یادآور شد: با توجه به مسابقات دنیای سال گذشته، جام تختى و تورنمنت هاى رنکینگ دار عملکرد همه بچه ها در 97 کیلوگرم زیر نظر بود. دیدارهای لیگ هم ارزیابی شده بود، این حق طبیعی کادرفنی بود که فرصتی دوباره به محمدیانی که در ایتالیا عملکرد خیلی خوبی داشت، بدهد که در نهایت علی شعبانی با آمادگی خوبی که داشت پیروز شد. در 125 کیلو هم جوانی به اسم امیرحسین زارع داشتیم که قهرمان امیدهای دنیا شده بود و در ایتالیا بلال ماخوف را برد. او در روسیه دو کشتی گیر عنوان دار دنیا را شکست داد و در لیگ سال گذشته قهرمان دنیا را برد و در لیگ سال جاری هم کشتی های خوبی گرفت. زمانی که کشتی اولش تمام شد کادرفنی با توجه به عملکرد یک ساله وی تصمیم به تکرار کشتی گرفت. بنابراین اینکه گفته گردد نظر خاص روی کشتی گیری هست، درست نیست. اگر نظر سرمربی این بود، تلفن را برمی داشت و از داور می خواست کشتی گیر مد نظرش از این مسابقه پیروز خارج گردد

مهربان گفت: همواره این اتفاقات در انتخابی ها رخ می دهد و برای اولین و آخرین بار نبوده، ما کاملا شفاف عمل کردیم و داوران را تحت فشار قرار ندادیم، یک بار هم به این موضوع ورود نکردیم و نخواهیم کرد. کاری را انجام می دهیم که فکر می کنیم درست است و تصمیم گیری های مان براساس عملکرد قهرمانان است.

مربی تیم ملی اتهام حمایت کادرفنی از چند کشتی گیر خاص را رد کرد و به خبرنگاران گفت: این موضوعی که می گویند نمی تواند خیلی اهمیتی داشته باشد، چون کشتی نزدیک به 8-9 ماه در کشورمان تعطیل بود و کادرفنی شرایط تمرینی همه ملی پوشان و نفرات دوم و سوم را صرفا به صورت مجازى و در مقاطع بسیار اندک تحت نظر داشت. هیچ آدم عاقلی در این شرایط که نمی داند کشتی گیران مورد نظرش چه میزان آمادگی دارند، نمی گوید باید فلانی در تیم ملی باشد و فلان کشتی گیر نباشد.

مهربان گفت: در این ماه ها کشتی تعطیل بوده و مسابقه ای برگزار نشده، آخرین رقابتی که می شد در آن به آمادگی برخی نفرات استناد کرد، لیگ بود. هیچ کشتی گیر و شخصی از قبل مد نظرمان نبود که بدون انتخابی بخواهیم او را به مسابقات دنیای ببریم. به محض اینکه اعلام شد دنیای برگزار می گردد، در مورد برگزاری انتخابی تیم ملی تصمیم گیری کردیم.

وی در مورد ایرادی که به کادرفنی تیم های ملی گرفته می شد مبنی بر اینکه درست در بحبوحه نشست دوباره هیئت اجرایی UWW برای تصمیم گیری در مورد برگزاری دنیای، انتخابی تیم ملی را برگزار می نمایند، گفت: اینکه اتحادیه دنیای می خواهد در نهایت چه تصمیمی بگیرد، به برگزاری انتخابی ما ربطی ندارد. آخرین اعلام اتحادیه دنیای، برگزاری مسابقات به خاطر اعلام آمادگی بیش از 70 کشور دنیا بوده است. فرض را بر این گذاشتیم که دنیای برگزار می گردد و حدود 26 آذر رقابت های مان شروع خواهد شد.

مهربان اضافه نمود: بر اساس زمانی که تا زمان شروع این رقابت ها داریم، در مورد برنامه های مان تصمیم گیری کردیم و اردوی اول مان در تاریخ 8 آبان ماه به اتمام می رسید، تنها وقتی که می توانستیم برای برگزاری انتخابی تیم ملی لحاظ کنیم همین 15 آبان بود که مسابقات برگزار گشت. اینکه چه خواهد شد، چیزی نیست که در محدوده اختیارات ما باشد، ما فرض را بر برگزاری مسابقات دنیای گذاشته ایم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد شکست بهنام احسانپور، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع به عنوان مدعیان اصلی اوزان 61، 97 و 125 کیلوگرم، گفت: وقفه ای چند ماهه در کل ورزش کشور و کشتی داشتیم بنابراین عیار فعلی کشتی گیران در انتخابی تعیین می شد. انتظار ما از محمدحسین محمدیان بعد از عملکردی که از او در ایتالیا دیدیم و پیروز شد اسنایدر آمریکایی را شکست دهد، داشتیم، محقق نشد. او با محمدحسین محمدیان آن کشتی و قبل از کرونا تفاوت داشت. این موضوع عجیبی هم نیست، چون در این مدت به خاطر کرونا شرایط تمرینی بچه ها فرق می کرد. در برخی شهرستان ها سالن به راحتی در اختیار بچه ها قرار نمی گرفت یا حریف تمرینی نداشتند. در این مدت فقط یک اردو توانستیم برگزار کنیم و بچه ها تا رسیدن به آمادگی مطلوب فاصله دارند.

وی در مورد اینکه گفته شده چرا نفر منتخب سنگین وزن تیم ملی، به اردوی اول تیم ملی دعوت نشد، گفت: بارها گفتم و الان هم همان حرف قبلی را می گویم. به جهت کرونا برای دعوت نفرات محدودیت داشتیم. ملاک دعوت مان به اردوی اول مسابقاتی بود که سال گذشته پشت سر گذاشته شد، از دنیای 2019 نورسلطان، امیدهای دنیا، تورنمنت رنکینگ دار، جام تختی و مسابقات قهرمانی آسیا و نهایتا لیگ، که براساس داشته های قبلی نفرات را به اردو دعوت کردیم. بعد از اینکه مجوز برگزاری انتخابی داده شد، اسامی شرکت نمایندگان در مسابقات اعلام شد. مگر از اول گفتیم اینها نمی توانند شرکت نمایند؟ از قبل هیچ منعی برای کسی در نظر نگرفته بودیم.

مهربان مطرح نمود: در سرانجام مسابقات انتخابی تیم ملی، وظیفه ما به عنوان کادرفنی این است که با تمام توان در خدمت عزیزانی که انتخاب شده اند باشیم و بیشترین یاری را در جهت آمادگی فنی، روحی و بدنی به آنها بدهیم. آنها را به شرایطی برسانیم که در صورت برگزاری دنیای صربستان، با آمادگی مطلوب تر در رقابت ها شرکت و از نام عظیم ایران دفاع نمایند. تمام سعی و کوشش کادرفنی و فدراسیون و مدیر تیم های ملی به همین دلیل است.

وی گفت: الان مربی تیم ملی هستم و این افتخاری است که نصیب من شده و وظیفه دارم به نحو احسن از این امانت های کشتی حفاظت و حراست کنم. اگر دوستان قرار است قلمی بزنند و خبری منتشر نمایند، آنها هم باید رسم امانت داری را رعایت نمایند. اگر میکروفونی هم به امانت در اختیار گزارشگری قرار می گیرد، باید اخبار بدون غرض در اختیار مردم قرار دهد. خبری که روز پنجشنبه در پخش زنده اعلام شد مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته کشتی ها دو برد از سه مسابقه باشد، کار درستی نبود و امیدوارم از روی غرض نبوده باشد. هیچگاه سرمربی به تنهایی نمی گوید حتما باید این کار انجام گردد و این مسئله نیز با پیشنهاد کادرفنی تیم ملی بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44449

به "مربی تیم ملی با رد اتهام حمایت از بعضی کشتی گیران: تصمیم جمعی گرفتیم، امیدوارم غرض ورزی در کار نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی تیم ملی با رد اتهام حمایت از بعضی کشتی گیران: تصمیم جمعی گرفتیم، امیدوارم غرض ورزی در کار نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید