همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه در قزوین برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، علیرضا خزائلی سرپرست میراث فرهنگی استان یکشنبه شب در جلسه ای با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین راههای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را آنالیز کردند.

همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه در قزوین برگزار می گردد

علیرضا خزائلی در این نشست که در اداره میراث فرهنگی برگزار گردید اظهارداشت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و به منظور بهره مندی از تاثیر مثبت مالی و زیست محیطی، کاهش آلودگی و تامین سلامت جسمی و روانی و با توجه به جذابیت اجرای این برنامه در حوزه گردشگری، همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه با عنوان هم رکابی از 15 اسفند سال جاری تا 15 فروردین 98 به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن دوستداران دوچرخه اجرا خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: خوشبختانه قزوین از جمله استان های مهم در حوزه راه اندازی جهت طولانی و ایمنی تردد دوچرخه کشور به شمار می رود و استفاده از این ظرفیت برای اجرای تور گردشگری دوچرخه نیز از مهمترین فعالیت های مشترک میراث فرهنگی و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در نوروز 98 خواهد بود.

خزائلی با اشاره به همراهی و همکاری بخش خصوصی و دولتی در اجرای این طرح گفت: تور گردشگری با دوچرخه برای بازدید در بافت تاریخی، محورهای طبیعت گردی به خصوص منطقه نمونه گردشگری باراجین تعریف شده که امیدواریم مردم با همراهی این تور بتوانند ضمن دیدن بناهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان از هیجان و شادی سفر با دوچرخه لذت ببرند.

وی همچنین گفت: مشخص محورهای گردشگری، ارائه خدمات راهنمای تور، ارائه اقلام تبلیغاتی جهت معرفی استان و شهر قزوین، اطلاع رسانی به وسیله مراکز و تاسیسات گردشگری استان از جمله فعالیت های میراث فرهنگی برای ایجاد شادی و نشاط در برگزاری این تور است که امیدواریم با اجرای این برنامه با یاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بتوانیم گام موثری در کاهش ترافیک و آلودگی هوا برداریم.

وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز با ارائه گزارش ایجاد جهت دوچرخه سواری در محدوده شهری اضافه کرد: یکی از طرح هایی که در راستای افزایش فرهنگ استفاده از دوچرخه برای ترددهای درون شهری در مجموعه مدیریت شهری با جدیت پیگیری می گردد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر است تا شهروندان با دوچرخه های شخصی در معابر سطح شهر با امنیت تردد نمایند.

وی با اشاره به احداث جهتهای دوچرخه در بیشتر معابر سطح شهر بیان نمود: بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین خوشبختانه خیابان های اصلی شهر به جهت دوچرخه مجهز شده و احداث جهتهای دوچرخه از شمال شهر با جاده سلامت شروع شده و در تمام معابر سطح شهر این جهت برای افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران تعریف و ایجاد خواهد شد.

میزانی در ادامه گفت: مهمترین سیاست این معاونت در خصوص اتفاقات شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک استفاده از دوچرخه است که در سال های گذشته اجرا شده و بازخورد مطلوبی به همراه داشته است که برای توسعه این امر برنامه همایش بزرگ تور گردشگری دوچرخه سواری با عنوان هم رکابی در 17 اسفند 97 در کاخ موزه چهلستون با حضور مردم اجرا خواهد شد که تا 15 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

وی بیان نمود: با حضور و همراهی خوب انجمن دوستداران دوچرخه و حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امیدواریم بتوانیم فرهنگ دوچرخه سواری را در این شهر و استان ترویج نموده و به سلامت مردم یاری کنیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4871

به "همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه در قزوین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه در قزوین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید