پارلمان بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می نماید ، از آنالیز گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پارلمان بریتانیا اسناد داخلی فیسبوک را به شکل مهر و موم شده تحویل خواهد گرفت. این موضوع پس از آن عنوان شده است که بسیاری از غولهای فناوری از سوی مقامات بریتانیا تحت فشار قرار گرفته اند.

پارلمان بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می نماید ، از آنالیز گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیر عامل فیس بوک؛ مارک زاکربرگ بارها درخواست هایی را از سوی پارلمان بریتانیا برای ادای شهادت دریافت نموده است. مدتی پیش نیز مارک زاکربرگ از سوی پارلمان در مورد ماجرای کمبریج آنالیتیکا مورد بازخواست نهاده شد.

اما در تازه ترین فشار پارلمان بریتانیا بر فیسبوک، این شرکت موظف شده اسناد داخلی خود را به پارلمان تحویل دهد. به نظر می رسد علت این موضوع را می توان این موضوع دانست که پارلمان معتقد است این شرکت از تحویل همه شواهد و مدارک اجتناب نموده است.

گزارش ها حاکی از آن است که اسناد و مدارک مورد نظر پارلمان حاوی تمامی داده ها و اطلاعاتی است که به نوعی به حریم خصوصی کاربران مرتبط می گردد. بخشی دیگر از این داده ها به ماجرای کمبریج آنالیتیکا مرتبط است و در نهایت بخش هایی مکاتبات بین مدیران ارشد فیسبوک از جمله شخص مارک زاکربرگ را نیز شامل می گردد.

بر این اساس، در یک اتفاق نادر، قرار است یک مامور رسمی این اسناد را تحویل گرفته و پس از یک سفر تجاری به مقامات بریتانیایی تحویل دهد.

بخشهایی از فشارهایی که به مقامات شرکت های مطرح حوزه فناوری از جمله فیسبوک وارد می گردد به علت تخلفات انتخاباتی است که در دوره های پیشین اتفاق افتاده است. تخلفاتی که حتی شائبه همکاری زاکربرگ با گردانندگان ترولهای روسی را نیز ایجاد نموده است. با این وجود تا کنون زاکربرگ درخواست های پارلمان بریتانیا را برای حضور در پارلمان بریتانیا برای ادای شهادت رد نموده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: انتخاب
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2688

به "پارلمان بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می نماید ، از آنالیز گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارلمان بریتانیا اسناد داخلی فیس بوک را رصد می نماید ، از آنالیز گفتگوهای میان مدیران تا پرونده کمبریج آنالیتیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید