چرا تیم های خاص مدام قهرمان اروپا می شوند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، در فصول اخیر لیگ های معتبر اروپا تحت سلطه تیم های معین بوده اند و یوونتوس، بارسلونا و بایرن مونیخ مدام قهرمان شده اند.

چرا تیم های خاص مدام قهرمان اروپا می شوند؟

ژانویه گذشته گواردیولا این طور اظهار نظر کرد که این 3 تیم برترین تیم های قرن هستند. اظهار نظر او واکنش های زیادی را در پی داشت چون نامی از رئال مادرید نبرد، اما به نظر اظهارنظرش درست بوده است.

در 11 فصل اخیر در اسپانیا بارسلونا 8 بار قهرمان شده است و 2 بار هم قهرمانی به رئال و یک بار به اتلتیکو رسیده است. شاید مادرید بیشتر تمرکزش را روی اروپا گذاشته باشد، اما در شرایطی که رونالدو از این تیم جدا شده بعید است به این زودی بتواند دوباره رقیب بارسا در لیگ گردد. در عوض کاتالان ها مسی را دارند که هر فصل از فصل گذشته آماده تر می گردد.

در 14 دوره اخیر در بوندسلیگا آلمان هم 10 بار قهرمانی به بایرن مونیخ رسیده است. این تیم در مقایسه با دیگر رقیبان وضعیت اقتصادی بهتری هم دارد و معمولاً از اواسط فصل قهرمانی را مسجل نموده و تمرکزش را روی اروپا می گذارد.

در لیگ ایتالیا آمار جالب تر است و در 8 دوره اخیر همواره یوونتوس قهرمان بوده است. این در حالی است که دیگر قدرت های سری آ همه در بحران هستند و بعید است در فصول بعد هم تیمی بتواند برای راه راه پوشان مزاحمت ایجاد کند.

در فرانسه هم لیگ تک قطبی شده و قدرت در اختیار پاری سن ژرمن است. این تیم توانسته در 7 دوره اخیر 6 بار قهرمان لیگ گردد و حالا با نیمار و کیلیان امباپه به آینده ای روشن تر امیدوار است.

تنها لیگی که شرایط متفاوت دارد لیگ جزیره است که تیم های مختلفی در فصول اخیر قهرمان شدند و هرگز نمی توان گفت از بین چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد و حالا لیورپول، کدام قهرمان خواهند شد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7003

به "چرا تیم های خاص مدام قهرمان اروپا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تیم های خاص مدام قهرمان اروپا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید