گرافن چاله های خیابانی را ترمیم می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، به زودی چاله های خیابان ها با گرافن پوشانده می شوند. به همین دلیل قرار است در روستایی در اکسفورد شایر انگلیس این شیوه آزمایش شود.

گرافن چاله های خیابانی را ترمیم می کند

قرار است 750 متر از جاده اصلی در این روستا با گرافن پوشیده شود. این فرایند که از چند روز قبل آغاز شده، 10 روز طول می کشد. پس از این مدت جاده مذکور آماده آزمایش است.

در این پروژه آزمایشی ماده سطح جاده گرافن را با آسفالت بازیافتی ترکیب می کند. به این ترتیب احتمال نرم شدن آن در مجاورت گرما یا بار سنگین و همچنین ترک خوردن در آب وهوای سرد کاهش می یابد.

گرافن که از کربن تشکیل شده دارای ویژگی های مختلفی است و ساختاری مانند کندوی عسل دارد. ماده ای که قرار است برای ترمیم جاده ها آزمایش شود Gipve نام دارد و البته 20 درصد گرانتر از آسفالت معمولی است.

دو شرکت ایتالیایی این آسفالت تقویت شده با گرافن را ابداع کرده اند که سرمایه گذاری برای آزمایش در روستای انگلیسی را نیز فراهم کرده اند. طی سال آینده میزان تغییرات جاد در آکسفورد بررسی می شود.

طبق آمار اتحادیه صنعت آسفالت انگلیس بازسازی جاده های خراب این کشور 10 سال طول می کشد و هزینه ای معادل 12.6 میلیارد دلار دارد.

در سال 2018 میلادی 517 تصادف به دلیل خرابی جاده های این کشور اتفاق افتاده است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17441

به "گرافن چاله های خیابانی را ترمیم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافن چاله های خیابانی را ترمیم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید