12 مصوبه فرهنگی برای بهبود شرایط استادیوم ها به کجا رسید؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمی دانیم هر کدام از این 12 مصوبه الان در چه مرحله ای قرار گرفته است و اصلا می توانیم دلخوش باشیم که در همین فصل لیگ برتر استادیوم ها شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی باشند و تماشاگران از این حیث تکانی بخورند؟

12 مصوبه فرهنگی برای بهبود شرایط استادیوم ها به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگاران ،بعد از بالاگرفتن حاشیه ها و عیان شدن مشکلات فرهنگی تماشاگران لیگ برتر در استادیوم ها فدراسیون می خواهد برای فرهنگسازی در استادیوم ها قدمی اساسی بردارد و ستادی به این منظور تشکیل گردیده که طی دو هفته اخیر دو سه جلسه مفصل برگزار نموده اند.دو جلسه نخست این گروه ویژه خروجی های جالبی داشت اما از همان ابتدا پرسش های مهمی مطرح می شد که چطور فدراسیون فوتبال ، باشگا ها ، وزارت ورزش و استادیوم ها این برنامه ها را اجرای یخواهند کرد و اصلا این برنامه ها شدنی است؟

در جلسه راهبری هفته گذشته این گروه 12 مصوبه به تصویب رسیده و ابلاغ گردیده که از آن جمله می توان به موضوع ضرورت بلیت فروشی الکترونیک در استادیوم ها، شماره گذاری کلیه صندلی ها،تجهیز و تکمیل دوربین ها در کلیه استادیوم های کشور، افزایش و ارتقای امکانات رفاهی همچنین موارد دیگر اشاره نمود.از جمله یکی از موضوعات جلسه قبلی کارگروه اجرای برنامه های فرهنگی در استادیوم ها همچنین موضوع رادیو استادیوم بوده فدراسیون نشین ها معتقدند تجربه بسیار خوبی در بازی اخیر استقلال از این بابت دارند.

همچنین موضوع تور گردشگری ورزشی یک روزه هم با جدیت پیگیری می گردد که هدف از اجرای آن تکریم تماشاگر حاضر در استادیوم است.مساله ایجاد صندلی های ویژه تماشاگران نیز طرحی است که قرار بود از یکی دو هفته قبل در استادیوم ازادی آغاد گردد و مدیران این استادیوم مسوول ایجاد این صندلی گردیده بودند که فعلا خبری از آن نیست.

در جلسه اخیر کارگروه یا همین ستاد فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره این مسائل بحث گردیده اما هیچ کس از پیشرفت این برنامه ها نگفته است.در واقع در ابتدای جلسه به این مسائل اشاره گردیده و به عنوان راهکارهای فدراسیون آنها را مطرح نموده اند اما خبری از جزئیات نیست و نمی دانیم هر کدام از این 12 مصوبه الان در چه مرحله ای واقع شده است و اصلا می توانیم دلخوش باشیم که در همین فصل لیگ برتر استادیوم ها شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی باشند و تماشاگران از این حیث تکانی بخورند؟

در جلسه اخیر کارگروه فرهنگی جدا از مسائل فوق تهرانی،رئیس جمعیت حامیان هواداران فوتبال گفته:اگر انتظاراتی از کانون هواداران باشگاه ها وجود دارد باید صندلی و امکانات مورد احتیاج هم برای این کانون ها ایجاد گردد.وقتی مسوولیتی از آنها می خواهیم طبیعتا باید به خواسته های آنان نیز توجه کنیم.ما کوشش هایی در زمینه انتخاب کانون هواداران برگزیده فرهنگی همچنین هواداران نمونه در سطح کشور داریم که می توان بسته های تشویقی مناسبی نیز در این موضوعات پیش بینی کرد. قطعا ارائه الگویی مناسب از هواداری فوتبال می تواند تاثیر فرهنگی بسیار مطلوبی در بهبود شرایط استادیوم ها داشته باشد.

در ادامه این نشست دکتر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تشکیل چنین کارگروهی به منظور ساماندهی شرایط هواداران فوتبال در استادیوم ها گفته: در نخستین گام باید مشکلات و احتیاجها به خوبی شناسایی گردد و در گام بعدی به دنبال ایجاد زیرساخت ها و امکانات مورد احتیاج باشیم. همچنین پس از اجرای طرح های مورد نظر و تغییر شرایط موجود در استادیوم های فوتبال می توانیم این الگو را به رشته های دیگر ورزشی نیز منتقل کنیم. پس از رسیدن به نتیجه مطلوب می توانیم این طرح ها را گسترده تر در سراسر استادیومهای کشور و پس از آن در کلیه رشته های ورزشی اجرا کنیم.

سطوتی ادامه داد: باید تحلیل درستی از وقایع و شرایط استادیوم های کشور داشته باشیم.اگر مشکلی در استادیوم ها وجود دارد نمی توان تنها کانون های هواداری باشگاهها را مقصر دانست.باید آسیب شناسی به درستی انجام گردد و ببینیم چه نموده ایم که در حال حاضر چنین مشکلاتی وجود دارد.باید خودمان را در موقعیت آن تماشاگر قرار بدهیم و کلیه فشارهایی که از هر طرف به او وارد می گردد را تجربه کنیم.در این شرایط به برطرف مشکلات فکر می کنیم و شرایطی را ایجاد می کنیم که تماشاگر در شرایط ایده آل با امکانات رفاهی مورد احتیاج خودش وارد استادیوم می گردد و طبیعتا بدون ورود فشارهای کاذب و جانبی مشکلات کمتری برای او به وجود می آید. انتظار ما این است که فعالیت فرهنگی باشگاهها شکل اجرایی و جدی تری پیدا کند که نتیجه آن را به درستی ببینیم چراکه اصلاح و برطرف مشکلات احتیاجمند تعامل همه جانبه است.

3-670

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 391

به "12 مصوبه فرهنگی برای بهبود شرایط استادیوم ها به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مصوبه فرهنگی برای بهبود شرایط استادیوم ها به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید