900هزار رأس دام سبک در استان سمنان سم پاشی شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مهدی اصغری در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران هم زمان با ظهر یکشنبه به میزبانی دامپزشکی استان سمنان، درباره اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از شیوع بیماری های دامی، بیان نمود: باهدف مقابله عوامل بیماری زا در بازه زمانی پنج ماهه اخیر، 905 هزار و 319رأس دام سبک مورد سم پاشی رایگان قرارگرفته اند.

900هزار رأس دام سبک در استان سمنان سم پاشی شدند

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین 27 هزار و 580رأس دام سنگین شامل شتر، گاو، گاومیش و ... نیز سم پاشی گردیده اند تا اگر عامل بیماری زا در آن ها روئیت گردد بتوان از شیوع آن ها جلوگیری کرد.

ضرورت مقابله با انگل های بیرونی

رئیس اداره بیماری های دامی دامپزشکی استان سمنان گفت: این سم پاشی به صورت رایگان و باهدف مشابه با عواملی مانند انگل های خارجی، کنه، جنب، کک، شپش، پشه و مگس در هشت شهرستان استان انجام گردیده است.

اصغری بابیان اینکه این عوامل بیماری ضمن خون خواری از دام ها باعث انتقال آلودگی ویروسی و میکروبی از دام بیماری به دام سالم و انسان می شوند و لذا مقابله با آن ها دارای اهمیتی بسیار است، گفت: برخی از علائم بیماری های انگلی، سفید بودن مخاط چشم، تب، ادرار خونی و بزرگی غدد لنفاوی و ... است لذا دامداران باید سالانه دو بار نسبت به سم پاشی اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: دامداران در صورت مشاهده علائم بیماری های انگلی با دامپزشکی محل اقدامت خود یا با شماره تلفن 1512 سامانه اطلاع رسانی دامپزشکی استان سمنان تماس بگیرند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 371

به "900هزار رأس دام سبک در استان سمنان سم پاشی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900هزار رأس دام سبک در استان سمنان سم پاشی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید