افزایش 11 درصدی بارش های سال آبی گذشته در کردستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کارشناس هواشناسی استان کردستان، اعلام کرد: میانگین بلند مدت سال آبی سال جاری 501 میلی متر بوده که نسبت به دوره بلند مدت نیز 11 درصد افزایش داشته است.

افزایش 11 درصدی بارش های سال آبی گذشته در کردستان

علی پناهی در گفت وگو با خبرنگاران، میانگین بارندگی های سال آبی 97_96 را 555 و یک دهم میلی متر اعلام و اظهار کرد: این میزان بارندگی طی سال آبی گذشته 449 و نیم میلی متر بوده است.

وی میزان بارندگی های سال جاری در استان کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: بر اساس آمار، این میزان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

کارشناس هواشناسی استان کردستان، بیان نمود: میانگین بلند مدت سال آبی سال جاری 501 میلی متر بوده که نسبت به دوره بلند مدت نیز 11 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خشکسالی با سنجش بارندگی های یکی دو سال انجام نمی گردد، بلکه در بلند مدت شکل می گیرد، ادامه داد: منابع آبی استان کردستان طی سال های متمادی و به تدریج با توجه به میزان بارندگی ها کم گردیده است و فقط با افزایش بارندگی سال جاری جبران نمی گردد.

پناهی، گفت: اگر چه میزان بارندگی های سال جاری در کردستان و در مقایسه با سال های گذشته افزایش داشته است اما امکان ذخیره شدن این آب ها ضعیف است.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1272

به "افزایش 11 درصدی بارش های سال آبی گذشته در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 11 درصدی بارش های سال آبی گذشته در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید