شاهرگ های حیاتی شهرهای بزرگ در خطرند؟ ، احتمال تغییر سلیقه هکرها در سال 2019

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کارشناسان سایبری معتقدند سلیقه هکرها در سال 2019 تغییراتی جدید را شاهد خواهد بود و دیگر خبری از جرائمی ساده مثل هک موبایل و تبلت نخواهد بود.

شاهرگ های حیاتی شهرهای بزرگ در خطرند؟ ، احتمال تغییر سلیقه هکرها در سال 2019

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارشناسان حوزه امنیت سایبری معتقدند با ورود به سال جدید شاهد تغییر ذائقه افرادی خواهیم بود که به عنوان هکر شناخته می شوند.

در حال حاضر و البته طی سالهای اخیر اغلب هکرها صرفا کوشش می کردند که به وسیله نرم افزارهای مخرب، وای فای افراد را هک نمایند، یا با برنامه های مختلف عملیات نفوذ سایبری انجام دهند اما این نوع اقدامات می تواند در سال جدید تغییر کند. برای مثال در سال 2018 شاهد بودیم که هکرها موفق شند حتی اینترنت را برای ساعاتی در برخی مناطق قطع نمایند.

طی سال های اخیر هکرها بیشتر علاقه مند به دزدیدن اطلاعات کارت اعتباری بودند، اما اکنون آنها به دنبال زیرساخت های بزرگ مانند بنادر، شبکه های برق و شهرها هستند.نکته مهم این است که با در دست دریافت کنترل چنین مراکزی، می تواند فجایعی ملی هم رخ دهد.

برای مثال طی روزهای اخیر فرودگاه گاتویک دومین فرودگاه بزرگ انگلیس و هشتمین فرودگاه بزرگ اروپا تنها به خاطر ورود پهباد به حریمش چندین روز تعطیل شد و یبم آن می رفت حمله ای روباتیک در کار باشد.

درواقع درست است که همیشه باید نگران باج افزارها و هکرهای دزد اطلاعات مالی خود باشیم اما هکرها می توانند اهدافی بزرگ تر مثل هک اینترنت کل کشور و قرار دادنش به صورت داشته باشند. این موضوع برق را قطعف سیستم آبرسانی را مختل ، راه آهن ها را غیرفعال و حتی کارخانه ها را در معرض خطر انفجار می گذارد.

بر این اساس اگر هکرها به بلندپروازی های خود ادامه دهند و مایل باشند به تاسیسات مهم حمله و آنها را به حالت آفلاین دراورند باید بگوییم شاهرگ های حیاتی شهرها در خطرند و دولت ها باید به فکر ترمیم این شاهرگ های حیاتی باشند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: انتخاب
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3435

به "شاهرگ های حیاتی شهرهای بزرگ در خطرند؟ ، احتمال تغییر سلیقه هکرها در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهرگ های حیاتی شهرهای بزرگ در خطرند؟ ، احتمال تغییر سلیقه هکرها در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید