راهنمای سفر

شرح خدمات و وظایف سفارتخانه ها برای گردشگران

سفارت‌خانه‌ها نقش مهمی در حمایت از گردشگران در خارج از کشور دارند. آگاهی از خدمات و وظایف سفارت‌خانه‌ها برای گردشگران حائز اهمیت است تا بتوانند در صورت نیاز از آن‌ها کمک بگیرند.

12 مهر 1402

جاذبه های شهر کلگری (Calgary) در کانادا

کلگری شهری در جنوب استان آلبرتای کاناداست که در منطقه کوهپایه و دشت‌های غربی با فاصله 80 کیلومتری شرق رشته‌کوه راکی واقع شده است. این شهر به خاطر انرژی و نفت به یکی از مهم‌ترین قطب‌های مالی این کشور تبدیل شده است. کوه‌های شهر چنان سربه‌فلک کشیده‌اند...

26 مرداد 1402

مکان های دیدنی آنتالیا که حتما باید آن ها را ببینید

حتی بافت های فرسوده تاریخی آن هم مکان هایی زیبا برای سرگرمی گردشگران از نقاط مختلف دنیاست. در این مقاله ی خبرنگاران ، می خواهیم به شما مکان های دیدنی آنتالیا را نشان دهیم.

12 مرداد 1401

استان کرمانشاه دارای پتانسیل های گردشگری خارق العاده ای است

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، استان کرمانشاه دارای پتانسیل های گردشگری خارق العاده ای است.

10 خرداد 1401

اطلاعات کامل سفر به باکو

اطلاعات لازم برای سفر به باکو را در این مطلب بخوانیدباکو، مرکز کشور آذربایجان یکی از شهرهایی است که بسیاری از هموطنانمان قصد سفر به آن و بازدید از جاذبه های بی شمار آن را دارند. با نزدیک شدن به ایام نوروز 97، بی شک یکی از شهرهایی که مقصد هموطنانمان برای...

8 اردیبهشت 1401

تور مجازی صومعه های اسرارآمیز و دیدنی بوتان

کشور بوتان، صومعه های زیادی دارد که عکاسی و فیلم برداری از آن ها ممنوع است؛ اما اگر با این تور مجازی همراه شوید، می توانید گوشه ای از این همه زیبایی را ببینید.

2 فروردین 1401

راهنمای سفر به گرانادا، اسپانیا

گرانادا، تاریخی متلاطم را پشت سر گذاشته است. آثار معماری شگفت انگیز این شهر، به دوران مورو ها و رومیان یعنی به هزاران سال پیش برمی گردد.

29 اسفند 1400

تصویب سه مالیات نو برای مسافرت به باربادوس

بارابادوس، جزیره ای کوچک اما پرطرفدار در دریای کارائیب است که بخش زیادی از معروفیت خود را مدیون ساحل های آرام آن است؛ اما مسافرت به این جزیره کوچک مسافرت کم هزینه ای نیست.

10 اسفند 1400

در ساری غذا چی بخوریم؟

تا به حال شده است که به یکی از شهرهای شمالی ایران مثل ساری سفر کنید و این سوال برایتان پیش بیاید که غذا چه چیزی بخورید؟ تقریبا بیشتر افراد علاقه مندند که در سفر به هر جایی که می فرایند از غذاهای محلی و سنتی آن شهر که تنها مختص به خودشان است و طعمشان در جای...

9 اسفند 1400

گوگل در انتخاب مقصد و اطلاعات لازم برای سفر، به شما یاری می نماید

گوگل کوشش می نماید که دردسر برنامه ریزی سفر را به حداقل برساند. برای رسیدن به این هدف، امروز گوگل از ویژگی جدیدی به نام مقاصد on Google (مقاصد در گوگل) پرده برداری می نماید که برای یاری در تصمیم گیری انتخاب مقصد و زمان سفر، رزرو بلیط و هتل و فعالیت های مقصد...

6 بهمن 1400

تنگه رغز و دو نرگس زار کازرون در آستانه ملی شدن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از شناسایی 100 اثرطبیعی دارای ارزش ثبت ملی در استان اطلاع داد.

30 آبان 1400

نوروز به کجا برویم، 7 سفر به سرزمین زیبای الشتر، با جاذبه های گردشگری استان لرستان آشنا شوید

برخی خاورشناسان سرزمین الشتر را همان نیسا دانسته اند البته برخی از افراد نیز در این نظریه تردید دارند.

30 آبان 1400

اقامتگاه های بومگردی راز و جرگلان مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان از استقبال گردشگران داخلی و خارجی و همچنین مسافران نوروزی از اقامتگاه های بومگردی این شهرستان خبر داد.

30 آبان 1400

فرهنگ رودخانه ها و تالاب های شمال ایران بررسی شد

طرح پژوهشی فرهنگ رودخانه ها و تالاب های شمال ایران از طرح های پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به خاتمه رسید.

30 آبان 1400

تکمیل طرح جامع مطالعاتی معبد آناهیتا یک ضرورت است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هر گونه اقدامی در معبد آناهیتا نیازمند طرح جامع مطالعاتی است.

30 آبان 1400

10 رهنمود سفر برای سالمندان

راهنمای سفر سالمنداناحتمالاً سفر بهترین هدیه ای است که می توانید به پدر و مادرتان بدهید. سفر ممکن است ملاقات دیگر اعضا خانواده مخصوصاً نوه ها و نتیجه ها باشد. سفر می تواند تجربه ماجراجویی به مقاصد جدید، سفر دریایی با کشتی و یا حتی مراجعت به محل سکونت...

30 آبان 1400

راهنمای سفر به مشهد

مشهد از آن شهرهایی است که در همه فصل ها خیابان هایش پر از مسافر است. با اطلاعات ضروری و راهنمای سفر به این شهر گردشگری آشنا شوید.

30 آبان 1400

95 درصد رزرو هتل ها توسط وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می شود

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه 95 درصد از رزرو هتل ها از طریق وب سایت ها و سامانه های رزرو آنلاین انجام می شود از اهمیت سامانه های رزو اینترنتی خبر داد.

30 آبان 1400

جزیره هرمز و روایت داستان قلعه پرتغالی ها

امروز که خلیج فارس و جزیره هرمز در مرکز توجه گردشگران و مسئولین گردشگری استانی و کشوری قرار گرفته، فرصت خوبی است تا تاریخ و فرهنگ مغفول در خاک جزیره و آثاری چون قلعه پرتغالی ها زنده شوند، حال باید ببینیم پروژه توسعه جزیره هرمز برگ های تاریخی هرمز را ورق...

30 آبان 1400

اجرای طرح کاهش هزینه مسافران خراسان رضوی در فصول خلوت سال

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در جلسه استانداری و در جلسه میثاق برای کاهش هزینه اقامت و حمل و نقل مسافران در فصول خلوت سال، طرحی ریخته شد که سال جاری اجرایی خواهد شد.

30 آبان 1400
تعداد: (178)