بایدن و ترامپ هر دو خود را فاتح کاخ سفید معرفی کردند، کشور هوادار انقلاب مخملی در آستانه انفجار آشوب و ناامنی!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نتایج انتخابات آمریکا در حالی با رقابت تنگاتنگ دو نامزد اصلی جمهوری خواه و دموکرات پیش می رود که هواداران براندازی و انقلاب های مخملی این روز ها در آستانه آشوب داخلی به سرمی برند و هریک از آن ها خود را پیروز نهایی انتخابات می داند و مقامات امنیتی آمریکا هم احتمال افزایش خشونت را در روز های پیش رو می دهند.

بایدن و ترامپ هر دو خود را فاتح کاخ سفید معرفی کردند، کشور هوادار انقلاب مخملی در آستانه انفجار آشوب و ناامنی!

گروه سیاسی خبرنگاران، زهرا مهران راد؛نتایج انتخابات آمریکا اگر بر همین پایه بچرخد به نظر می رسد خیابان های آمریکا طی روزهای آینده صحنه کشمکش و آشوب باشد؛از یک طرف آقای پرزیدنت که تمایلی به اثاث کشی از کاخ سفید ندارد و مرتب شعار پیروزی سرمی دهد از طرف دیگر هم نماینده دموکرات ها که البته مودب تر است؛ اما اوهم داعیه پیروزی دارد، این در حالیست که آمریکای هوادار انقلاب های مخملی و حامی ناآرامی پساانتخاباتی در کشور های مختلف در پس نوامبر 2020احتمالا مثال خیاطی باشد که به قول ما ایرانی ها در کوزه افتاده باشد.

آمریکای هوادار انقلاب های مخملی و حامی ناآرامی پساانتخاباتی در کشور های مختلف این روزها و در پس 3نوامبر 2020احتمالا مثال خیاطی باشد که به قول ما ایرانی ها در کوزه افتاده است.

مصداق این مدعا جو حاکم بر ایالات متحده و تنش میان دوکاندیدای اصلی ریاست جمهوری یعنی ترامپ و بایدن است.

مثلا ترامپ خواستار اعلام نتایج در شامگاه سه شنبه پس از بسته شدن صندوق های رای است و به طرفداران خود تاکید نموده برای 4 سال دیگر رئیس جمهور باقی خواهد ماند.

از سوی دیگرجو بایدن نامزد دموکرات نیز از حمله طرفداران ترامپ به یکی از اتوبوس های تبلیغاتی وی در تگزاس انتقاد کرد و گفت : فرزند ترامپ طرفداران پدرش را واداشته تا محل وی و کامالا هاریس معاونش را شناسایی نموده و رفتار وحشیانه ای نشان دادند.

ترامپ نیز در مقابله با این ادعا ویدئویی خشونت آمیر منتشر کردو نوشت:تگزاس را دوست دارد.

جان برینان رئیس پیشین اطلاعات آمریکا پیش بینی افزایش این خشونت ها را نموده است.

ناآرامی و خشونت تا جایی است که شب گذشته درگیری بین طرفداران ترامپ و بایدن در سیاتل بالا گرفت

همچنین تجمعاتی در واشنگتن و پورتلند؛ برپاشدو حکایت از بروز تنش در این دوشهر دارد.

صبح امروز هم بایدن ضمن اینکه خود را پیروز انتخابات دانست گفت: بایدن: ایمان داشته باشید، پیروز خواهیم شد

ما از شرایطی که داریم خوشحالیم در راستا پیروزی قرار داریم بخاطر رای بی سابقه آرای غیرحضوری باید صبر کنیم حس خوبی داریم و از موقعیتمان راضی هستیم در آریزونا می بریم و هنوز در جورجیا نباخته ایم پلسینوانیا را هم خواهیم برد مردم رییس جمهور را انتخاب خواهند کرد، نه من و نه ترامپ

ترامپ هم البته ساکت نماند و توئیت کرد: امروز سخنرانی می کنمدموکرات ها به دنبال سرقت انتخابات هستند، اما به آن ها اجازه این کار را نمی دهیم.

از طرف دیگر کامالا هریس، معاون جو بایدن ادعای توئیتری ترامپ را بدون پاسخ نگذاشت و نوشت: چیزی که ترامپ بیش از همه از آن می ترسد، من و جو بایدن نیستیم. قدرت مردم است.

در ادامه این لفاظی ها بایدن هم با لحنی صمیمانه نسبت به هوادارنش نوشت: بچه ها مطمئن باشید ما برنده می شویم.

البته توئیتر دسترسی ترامپ را محدود کرد آن هم به دلیل ادعای مکرر ترامپ در موضوع پیشی دریافت از باید و بیان این که

کسانی می خواهند انتخابات را بدزدند محدود کرد.توییتر در این خصوص نوشته که همه یا قسمتی از این توییت اشتباه است

به همین دلیل توئیتر امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن برای دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواه، را نیز محدود کرد.

پیش بینی پروژه انتخابات آمریکا حکایت از ان دارد که67 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت نموده باشند

سال جاری حدود 240 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات آمریکا بودند. این در حالیست که میزان مشارکت واجدان شرایط در دور قبل یعنی سال 2016، 55 درصد بوده است.

در حالیکه هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به حداقل 270 الکترال کالج نیازمند است تا این لحظه الکترال کالج ها هم حکایت از پیشتازی بایدن دارد در این کارزار بایدن 237 و ترامپ 213 الکترال کالج را به خود اختصاص داده اند

لحظه ای که مجری فاکس نیوز شبکه محبوب دونالد ترامپ، بایدن را برنده آریزونا بیان کرد مورد اعتراض ترامپی ها نهاده شد.

این در حالیست که بن رودز مشاور سابق امنیت ملى آمریکا روزهاى آینده را براى دمکراسى آمریکا حیاتى خواند و گفت اگر آراى صندوق ها شمرده گردد، بایدن پیروز خواهد شد.

تنش و ناآرامی گذشته از شبکه های تلویزیونی و رسانه ها، مردم، مقامات امنیتی و خود کاندیدا ها البته در خارج از ایالات متحده نیز واکنش هایی را به دنبال داشت مثلا رئیس دومای روسیه ضمن نمایشی دانستن انتخابات در آمریکا گفت: انتخابات در آمریکا یک نمایش صحنه سازی شده بین دو حزب است که در واقع توسط نخبگان آمریکایی کارگردانی می گردد، با این حساب این سیستم انتخاباتی را نمی توان بعنوان الگوی دموکراسی در دنیا معرفی کرد. رئیس مجلس روسیه که شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی صحبت می کرد گفت: من فکر نمی کنم که انتخابات در آمریکا، یک استاندارد باشد.

رئیس دومای روسیه ضمن نمایشی دانستن انتخابات در آمریکا گفت: انتخابات در آمریکا یک نمایش صحنه سازی شده بین دو حزب است

البته به نظر می رسد که رقابت در ایالت های عرصه نبرد بسیار نزدیک است و شمارش آرای پستی نیز طولانی و مناقشه برانگیز خواهد شد؛ بنابراین نتیجه نهایی انتخابات آمریکا و معرفی چهره پیروز آن چند روز و شاید چند هفته طول خواهد کشید.

علی رغم اینکه آرا الکترال در ایالت های مهم و تعیین کننده هنوز قطعی نشده، اما آمار حکایت از پیشتازی بایدن رد آرامردمی دارد

بایدن: 65002369

ترامپ: 63175681

به هرحال آنچه با توجه به آمار و ارقام متفاوت، سخنان متناقض بایدن و ترامپ واینکه هرکدام ازآن ها و طرفدارانشان مدعی پیروزی در انتخابات هستند واقعیت این است که با توجه به نتایج اولیه تا این لحظه ترامپ در مجموع شرایط نسبتا خوبی به ویژه در ایالت های تعیین کننده دارد، اما این را نمی توان به معنای پیروزی قطعی وی دانست، بلکه باید تا شمارش کامل آرای پستی صبر کرد و صرفا نمی توان به نتایج رای گیری الکترونیک و شمارش جزئی آرای پستی اکتفا کرد.

ذکر این نکته لازم است که آرای پستی از دو جهت حائز اهمیت است، نخست با توجه به اقبال گسترده آمریکایی ها در این دوره به این شیوه رای گیری و دوم این که معمولا دموکرات ها اقبال بیشتری به رای دادن پستی دارند و برعکس آن ها طرفداران جمهوری خواه به مشارکت حضوری در روز رای گیری تمایل دارند و در این دوره از انتخابات هم ترامپ تاکید زیادی بر مشارکت حضوری و خودداری از رای دادن به وسیله پست داشت.

شمارش آرای پستی اندکی زمان بر است و محتمل است یک تا دو روز طول بکشد. این آرا در ایالت های سرنوشت ساز بسیار حیاتی است و می تواند نتایج اولیه در این ایالت ها را که فعلا به نفع ترامپ است، دستخوش تغییراتی به نفع بایدن بکند. به همین علت، این احتمال وجود دارد که نتیجه نهایی ظرف امروز و فردا تعیین نگردد. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

انتهای پیغام/

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44015

به "بایدن و ترامپ هر دو خود را فاتح کاخ سفید معرفی کردند، کشور هوادار انقلاب مخملی در آستانه انفجار آشوب و ناامنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و ترامپ هر دو خود را فاتح کاخ سفید معرفی کردند، کشور هوادار انقلاب مخملی در آستانه انفجار آشوب و ناامنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید