برای حل تنش آبی باید 43 سد نیمه تمام تکمیل شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: برای رسیدن به تنش آبی صفر تا سال 1400 نیازمند تکمیل 43 سد نیمه تمام در کشور هستیم.

برای حل تنش آبی باید 43 سد نیمه تمام تکمیل شوند

محمد حاج رسولی ها در حاشیه نمایشگاه آب در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که یکی از اولویت های دولت در بخش آب تکمیل 43 سد نیمه تمام است، اظهار کرد: با وارد مدار شدن این سدها می توانیم 740 میلیون متر مکعب به ظرفیت منابع آب شرب کشور اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر این که اهداف این سدها آب شرب است، گفت: باید در سریع ترین زمان ممکن این سدها وارد مدار بهره برداری گردد، چرا که با تکمیل این سدها آب شرب جمعیت وسیعی از کشور نیز تامین خواهد شد.

حاج رسولی ها با تاکید بر این که علاوه بر تکمیل سدهای نیمه تمام در بحث چاه های تامین آب شرب، محدودیت های مطالعاتی و بحث های تعادل بخشی نیز اقداماتی را باید انجام دهیم، اظهار داشت: البته شاه کلید حل تنش آب تکمیل 43 سد نیمه تمام کشور است که باید روی این موضوع نیز تمرکز کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با اتمام اجرای این پروژه ها تنش آبی در کشور صفر می گردد؟ بیان کرد: در بخش تامین قطعا با چالشی روبرو نخواهیم بود، اما ممکن است در حوزه توزیع با چالش هایی روبرو شویم، اما سیاستگذاری این است که تا سال 1400 تنش آبی به صفر برسد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1602

به "برای حل تنش آبی باید 43 سد نیمه تمام تکمیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حل تنش آبی باید 43 سد نیمه تمام تکمیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید