آنالیز فرایند جدید سفر و گردشگری در سال 2021

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آنالیز فرایند جدید سفر و گردشگری در سال 2021 صورت گرفت.

آنالیز فرایند جدید سفر و گردشگری در سال 2021

دورنمای گردشگری 2021

همه گیری و شرایط اضطراری بحث های زیادی را در خصوص تاثیر گردشگری انبوه مطرح نموده است. این موضوع باعث ایجاد انگیزه در گردشگران و همچنین مشاغل و سازمان های مدیریت مقصد می گردد تا توجه بیشتری به گردشگری پایدار داشته باشند.

در سال 2021، اولویت برای بسیاری از گردشگران؛ تجربه، تغییر فضای زندگی و گذراندن اوقات با خانواده و دوستان خواهد بود و این مورد به کسب وکارهایی احتیاج دارد تا محصولات را تغییر دهند، از رعایت موارد بهداشتی دقیق اطمینان حاصل نمایند و شرایط رزرو را انعطاف پذیر نمایند.

گردشگری حیات وحش

پس از ماهها ملالت و تشویش، اشتیاق دنیای برای حضور در فضاهای کاملا باز افزایش یافته است. برای مثال، پارکهای ملی و ایالتی در ایالات متحده باسیل عظیمی از بازدیدنمایندگان بعد از محدودیت خانه نشینی روبرو شدند و قرار است این فرایند در سال 2021 و بعدازآن نیز ادامه یابد. این گذراندن زمان در حیات وحش بعنوان پادزهری در زندگی مدرن شهری خواهد بود.

براساس مقاله آنالیز فرایند جدید سفر و گردشگری در سال 2021 باید بدانید که با توجه به افزایش روزافزون گردشگران، اولویت اول سازمان های مدیریت مقصد، حفظ مکان های حیات وحش خواهد بود و در صورت لزوم محدودیت های فوری برای بازدیدنمایندگان اعمال خواهد شد. در آینده ارتباط دوباره با دنیا طبیعی اهمیت بسیاری خواهد داشت. تا به امروز، بیشتر افراد برنامه هایی را برای روز تعطیلات برنامه ریزی نموده اند، اما هرچه حیات وحش اهمیت بیشتری پیدا کند، تجربیات بعد از غروب ازجمله آتش بازی، تماشای ستاره ها، کلاس های نجوم و خوابیدن زیر آسمان شب نیز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اکوتوریسم (طبیعت گردی)

تعریف انجمن بین المللی اکوتوریسم از طبیعت گردی چنین است: اکوتوریسم سفر مسئولانه به مناطق طبیعی است که محیط زیست و رفاه افراد بومی را حفظ می نماید و همچنین آموزش هایی را نیز شامل می گردد.

اکوتوریسم نوعی سفر بود که اشکال مختلفی دارد و در دهه گذشته محبوبیت بیشتری پیدا نموده است. با شیوع همه گیری کروناویروس، افراد درباره نحوه سفر دقت بیشتری می نمایند و بدنبال هتل ها و شرکت هایی هستند که همه کوشش آن ها تاثیر حداقلی بر روی کره زمین رادارند. رعایت فاصله اجتماعی به دلیل همه گیری، فرصتی برای شروع دوباره و انجام کارهای بهتر در سالهای آینده را هموار خواهد نمود.

Cultivacations (واژه مرکب از دو کلمه کشت کردن و تعطیلات) نوعی گردشگری اکوتوریسم است که با همه گیری کووید- 19 شروع شد. بعضی از این مکانها، Hoshino اقامتگاه Risonare Nasu، مزرعه ای ارگانیک در ژاپن است که در سال 2019 افتتاح شد و نیوت (Newt) در سامرست است که خانه های ییلاقی و باغهای باورنکردنی دارد. همچنین، هتل Torgglerhof Apple ایتالیا، هتلی درجه یک و باکیفیت است که افراد می توانند در آنجا تراکتور سواری نمایند و از درختان میوه بچینند.

گردشگری عشایری

سفرهای نقطه به نقطه که مسافران به یک مکان واحد سفر می نمایند و سپس به خانه برمی گردند با فرایند رو به رشد، سفرهایی که در چندین مکان داخلی انجام می گردد و سرعت کمتری دارد، رقابت می نماید. اتصال به فرایند عشایر دیجیتال است که افراد را قادر به کار، از هرجایی می نماید و اجازه می دهد که سفر بیشتر طول بکشد. در آینده این مورد بسیار متداول تر خواهد بود. در سال 2021، گردشگری عشایری هنگامی که بدلیل محدودیت های مرزی بیماری کووید- 19 ایستگاه های کاری مرسوم شده باشد، فضای زیادی برای رشد دارد.

گردشگری سلامتی

قرنهاست که سفر بعنوان دروازه ای برای بهبود فردی در نظر گرفته می گردد. در دوران کروناویروس کوشش برای بهبود سلامت و ایمنی انگیزه ای قدرتمند برای گردشگران در سطح دنیا خواهد بود.

براساس گزارش موسسه دنیای سلامتی تا سال 2022، گردشگری سلامتی 919 میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد که 18 درصد از کل گردشگری دنیا را شامل می گردد.

گردشگری براساس توجه به طول عمر، جنبه ای از گردشگری سلامتی خواهد بود. مناطق آبی دنیا بعنوان مکان هایی هستند که کارشناسان ادعا می نمایند در این مناطق تعداد افراد بیشتر از حد معمول زندگی می نمایند. در آینده این مناطق به کانون های گردشگری طول عمر تبدیل خواهند شد. بعنوان مثال، هتل Halekulani در اوکیناوا ژاپن اسرار طول عمر را ارائه داده است، درحالیکه هتل لوکس Borgo Egnazia در پولیا ایتالیا برنامه های عمر طولانی را با الهام از منطقه آبی به فروش می رساند.

در واقع، هدف گردشگری سلامتی ارتقای سلامت و رفاه به وسیله فعالیت های جسمی، روانی یا معنوی است.

گردشگری واقعی

در عصر اینستاگرام، واقعیت آرزوها به یکی از جنبه های ایده آل زندگی تبدیل شده است، بخصوص زمانیکه بسیاری از جنبه های زندگی افراد در غرب به صورت آنلاین و به ظاهر بی عیب و نقص مشاهده می شوند. زمانیکه نوبت به سفر می رسد، گردشگران قصد دارند خود را در مقصد غرق نمایند و همه موارد را واقعی تجربه نمایند.

در این نوع گردشگری، تعامل با جوامع محلی به روشی ایمن و محترمانه جنبه مهمی خواهد داشت، گردشگران مشتاق یادگیری و شکل گیری روابط انسانی هستند. با ایجاد فرصت تماس مستقیم افراد خارجی با جوامع محلی اکوسیستم سودمند متقابل ایجاد می گردد. برای بسیاری از مسافران، اقامت در یک هتل یا استراحتگاه به معنای منزوی شدن است، اما در سال 2021 و بعد از آن، گذراندن وقت با ساکنان منزوی باعث ایجاد و احیای مجدد ارتباطات انسانی و سرمایه برای افرادی می گردد که بیشتر به آن احتیاج دارند.

گردشگری آگاهانه

گردشگری آگاهانه عبارت است از ایجاد ارتباطات عمیق تر با مکانهایی که افراد با نگرش استفاده کمتر، تاثیر بیشتر از آن بازدید می نمایند. با اجتناب از سفرهای مملو از برنامه و موارد تعیین سفر می نمایند. سفر آگاهانه، اصطلاحی است که چندین سال است در مجله ها و شبکه های اجتماعی عنوان می گردد. این نوع سفر به اندازه ای که در همه گیری مهم شد، تا به امروز مطرح نشده بود، زیرا افراد آسیب هایی که گردشگری به محیط زیست، شهرهای تاریخی و مناطق حفاظت شده وارد می نماید را متوجه شدند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48841

به "آنالیز فرایند جدید سفر و گردشگری در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فرایند جدید سفر و گردشگری در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید