بچه هایی که در کتاب گینس رکورددار هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در این مطلب با بچه هایی آشنا خواهیم شد که ساعت ها یا گاهی حتی سال ها وقت صرف نموده اند تا خود را برای شکستن یک رکورد جهانی آماده نمایند.

بچه هایی که در کتاب گینس رکورددار هستند

به گزارش، شکستن یک رکورد جهانی و راه پیدا کردن به کتاب گینس می تواند برای هر کسی جذاب باشد. گرچه بچه ها اغلب چندان جدی گرفته نمی شوند، اما وقتی پای رکورد زنی به میان می آید، آن ها هم حرف های زیادی برای گفتن دارند. در ادامه با بچه هایی آشنا خواهیم شد که ساعت ها یا گاهی حتی سال ها وقت صرف نموده اند تا خود را برای شکستن یک رکورد جهانی آماده نمایند، گرچه بعضی از آن ها هم با ویژگی های مادرزادی شان رکورد شکن شده اند.

مونتانا از مادرش خواست از کوه آتشفشانی 5،895 متری کلیمانجارو که در کشور تانزانیا واقع شده و بلندترین کوه قاره آفریقا به شمار می رود، صعود کند تا با این کار به پدرش که به آسمان ها رفته نزدیک تر گردد؛ پدر مونتانا 5 سال قبل از آن از جهان رفته بود.

مونتانای 7 ساله در مصاحبه ای گفته: اونجا برای بابا بوس فرستادم و اون فهمید من اونجام.

در سال 2018، مونتانا و مادرش، هالی کنی، به همراه یکدیگر قله کلیمانجارو را فتح کردند. آن ها جهت کوهپایه تا قله را طی 61 و نیم روز طی کردند و برای این صعود، چندین ماه تمرین کردند.

کابلس 17 ساله با 20 پرش متوالی رو به عقب با پوگو استیک توانست نام خود را در کتاب رکورد های جهانی گینس ثبت کند. او کار با پوگو استیک یا همان چوب پرش را از سن 12 سالگی شروع کرد و بعد ها به تیم بدلکاری XPOGO پیوست که 13 رکورد جهانی دارد.

پاتل که اهل کشور هند است، بعد از یک تجربه تلخ از کوتاه کردن موهایش در سن 6 سالگی، دیگر از کوتاه کردن آن ها خودداری کرد. از آن موقع او دیگر موهایش را کوتاه ننموده و در سال 2018، با 170/5 سانتیمتر مو، توانست رکوردشکنی کند.

گرچه پاتل مو بلندترین نوجوان جهان به شما می رود، اما موبلندترین فرد بزرگسال جهان یعنی شی چوپینگ حدود 5 متر و نیم مو دارد که بیشتر از 3 برابر طول مو های پاتل است.

رایان، صاحب کانال یوتیوبی Ryan ToysReview، رکورد پربازدیدترین کانال یوتیوبی متعلق به فردی از نسل هزاره (متولدین سال 2000 به بعد) را به خود اختصاص داده. در زمان این رکورد زدنی در سال 2017، رایان فقط 6 سال داشت، در حالی که از کانال یوتیوبش بیشتر از 12 میلیارد بار بازدید شده بود.

کانال یوتیوب او حالا 21 میلیون دنبال نماینده دارد و بیشتر از 31 میلیارد بار دیده شد. رایان به وسیله همین کانال سالانه 22 میلیون دلار کسب درآمد می نماید.

باج بیشتر از 2/08 متر قد دارد که البته دست ها و پا های بزرگ او هم با اندام درشت او هماهنگی دارند، گرچه او فقط با اندازه دست هایش توانسته رکورد شکنی کند.

طول دست های راست و چپ باج، از مچ دست تا نوک انگشتان وسط، به ترتیب 22/47 و 22/19 سانتیمتر است. رکورد باج در سال 2019 به ثبت رسید و او در آن موقع 16 سال داشت.

باج رکورد بزرگ پا ترین پسر نوجوان را هم به نام خودش ثبت نموده بود، اما چند ماهی نگذشته بود که لارس موتزا، رکورد باج را هم شکست.

موتزا در زمان ثبت این رکورد، 16 سال و 59 روز سن داشت. پای چپ او 35/02 و پای راستش 34/97 سانتیمتر طول دارد.

به گفته موتزا، دیگران گاهی او را به خاطر پاهایش دست می اندازند، اما در مجموع آزاردهنده ترین چیز برای او محدود بودن گزینه هایی است که برای انتخاب کفش دارد: اینکه دو تا گزینه برای انتخاب کفش داشته باشی حتماً تجربه خاصیه.

وید 7 ساله در سال 2018 با 1080 بار دست زدن در طول فقط 60 ثانیه، رکورد شکنی کرد. دست های وید زمانی که برای این رکورد تمرین می کرد، به خاطر سایش زیاد تاول زده بودند.

قبل از انتشار اولین شماره نشریه استرالیایی IT GiRL، داونز که خود اهل استرالیا است، به مدت 6 ماه در سال 2018 سردبیر این نشریه بود. وظایف او شامل برگزاری جلسات معرفی نشریه، ساخت موضوع، مطالعه بازار، نگارش نامه ماهانه سردبیر و بازبینی نشریه قبل از چاپ بود.

مونی 2 رکورد جهانی به نام خود ثبت نموده.

او در سال 2014، هفت سال داشت که با ساخت طولانی ترین دستبند کش پلاستیکی جهان، اولین رکوردش را به نام خود ثبت کرد. او برای ساخت این دستبند 753/39 متری، از کش های رنگی ای استفاده کرد که در آن موقع به شدت رایج و فراگیر شده بودند.

3 سال بعد، او رکورد شکنی دیگری کرد که ساخت طولانی ترین زنجیر ساخته شده از کلیپس کاغذ بود. مونی با اتصال 66 هزار کلیپس کاغذ به یکدیگر، یک زنجیر 201/78 متری ساخت.

بورکا در سال 2018، یازده سال داشت که با جمع آوری 166 شبدر چهار برگ در عرض یک ساعت توانست رکورد شکنی کند. او این رکورد شکنی را در ویرجینیا، ایالت محل زندگی اش انجام داد و تنها دلیلش برای این کار مهارت زیادی بود که در پیدا کردن شبدر های چهار برگ دارد.

جیانیو 3 سال تمرین نموده بود تا بتواند رکورد حل 3 مربع روبیک در کمترین زمان در حین پرتاب و دست به دست کردن آن ها را به نام خودش ثبت کند.

جیانیو در سال 2018 یعنی زمانی که 13 سال داشت در یک برنامه تلویزیونی چینی و به طور زنده این رکورد زنی را انجام داد. او کار حل 3 مکعب روبیک را تنها در عرض 5 دقیقه و 6/61 ثانیه و در حالی که آن ها را پرتاب و دست به دست می کرد، انجام داد.

این گردهمایی در سال 2018، در جریان جشن سالروز تولد گاندی در هند که یک جشنواره سالانه است، صورت گرفت.

در این مراسم 4،472 دانش آموز از مدارس اطراف، در لباس گاندی، شخصیت مشهور و برجسته هندی، در این جشن حاضر شدند.

این دختر هندی تنها 10 سال داشت که نمایشنامه خودش به نام ماجراجویی های جادویی و عرفانی - کلید گمشده را به تحریر درآورد، مقدمات اجرای آن را فراهم و در آن بازی کرد. این نمایش 85 دقیقه ای، 40 بازیگر داشت که بخشی از آن ها از دوستان راوات و بخش دیگر بازیگران حرفه ای بودند که برای بازی دستمزد دریافت می کردند. در واقع این نمایش، یک تئاتر واقعی و رسمی بود.

سوارز 7 ساله در سال 2014 به همراه پدر و مادرش که هر دو زمین شناس هستند، به سفر رفته بود که 2 تکه استخوان از یک گونه ناشناخته دایناسور را پیدا کرد.

این فسیل را به افتخار کاشفش، به اسم او و کشور محل کشف یعنی شیلی نامگذاری کردند. این فسیل دایناسور چیلیسورس دیه گو سوارزی نام گرفته.

منبع: روزیاتو

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13708

به "بچه هایی که در کتاب گینس رکورددار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه هایی که در کتاب گینس رکورددار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید