پیکان در فصل هجدهم جزو تیم هایی بود که در کادرفنی اش دست به تغییر زد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پیکان در فصل هجدهم جزو تیم هایی بود که در کادرفنی اش دست به تغییر زد. این تیم که با مجید جلالی 2 فصل را پشت سر گذاشته بود، می خواست با این سرمربی در فصل هجدهم به سهمیه آسیا برسد اما شرایط اصلا خوب نبود. شکست های پی در پی پیکان در نهایت باعث شد جلالی اخراج شود و جای خود را به حسین فرکی بدهد. با آمدن فرکی، پیکان همچنان نتوانست خوب نتیجه بگیرد اما بعد از 3، 4 هفته همه چیز تغییر کرد و این تیم به یکی از حریفان قدرتمند برای دیگر تیم ها تبدیل شد. علی حمودی مدافع راست پیکانی ها که 3 فصل در این تیم خودروساز حضور داشت، در مورد شرایط پیکان در فصل هجدهم و آماری که از خود به جای گذاشت، توضیح می دهد.

پیکان در فصل هجدهم جزو تیم هایی بود که در کادرفنی اش دست به تغییر زد

* * *

- پیکان در فصل گذشته، شرایط متفاوتی داشت که باعث افت و خیزهای زیادی شد. با وجود همه این افت و خیزها، تیم تان از سمت راست بیشترین گل را زده و نشان می دهد در این سمت، پیروز تر و رو به جلوتر بوده.

ما در کل، روی نفوذ و ارسال از کناره ها خیلی کار می کردیم و روی این مساله تمرکز داشتیم. در یک تیم وقتی یک بازیکن میل به نفوذ به عمق و بازی به کناره ها دارد، باید شرایطش مهیا باشد. اینکه بازیکنش را دارد یا نه. ما از سمت چپ هم حملات خوبی داشتیم اما در سمت راست میل به هجوم بالاتر بود. بازیکنانی مثل مومنی هم در این پست بودند که تلاش زیادی می کردند. مومنی جلوتر از من بازی می کرد و زوج خیلی خوبی شده بودیم چون می توانستیم خیلی حملات را از آنجا تدارک ببینیم. در کل ما در گل زدن فکر می کنم پیروز بودیم و خوشحالم که بیشترین گل از سمت راست زده شد.

- بیشترین گلی هم که دریافت کردید روی پاس در عمق بوده که فکر می کنم دریافت 10 گل روی این مساله، چندان جالب نیست.

من فکر می کنم بیشتر گل هایی که خوردیم در مقطعی بود که تیم مان دچار یک سری چالش ها شده بود. در آن مقطع، گل های عجیب و غریبی زیادی خوردیم که شاید بیشتر آنها روی پاس در عمق بود. البته ما در هفته های آخر توانستیم خوب گل بزنیم و کم گل بخوریم. یعنی زمانی که به لحاظ روحی شرایط خوبی داشتیم. ما در 5، 6 بازی آخر واقعا تمرکز بالایی داشتیم و توانستیم از دروازه مان دفاع کنیم. وقتی تیمی گل می خورد همه حواس ها به خط دفاعی است و اینکه چرا مدافع جلو رفته اما کسی نمی گوید همین جلو رفتن باعث گل زدن هم شده.

- پیکان در وقت های اضافه نیمه دوم هم تنها یک گل زده...

بله، در بازی با فولاد خوزستان در دقایق تلف شده گل زدیم.

-

- اما 2 گل هم دریافت کردید.

دقیقا. یکی گل در بازی آخر مقابل نساجی خوردیم و یکی دیگر هم بوده که یادم نمی آید در کدام بازی اتفاق افتاده. ما با این گل هایی که در وقت های تلف شده خوردیم خیلی از بردهایمان را با مساوی عوض کردیم و در بعضی مواقع هم باختیم. اینکه از دقیقه 85 به بعد گل بخوریم و مساوی شویم یا ببازیم واقعا عذاب آور است. اگر همان گل را در دقیقه 40 یا 60 می خوردیم شاید آنقدر ناراحت نمی شدم اما در دقایق سرانجامی خیلی ناراحت می شدیم.

- جالب این است که بیشترین گل را در 15 دقیقه سرانجامی بازی خوردید.

دلیل این مساله، ضعف بدنی نیست و بیشتر به نداشتن تمرکز برمی شود. تیم ما تمرکزش را در خیلی از بازی ها از دست می داد. مثلا در بازی با نساجی باید 5، 6 می زدیم اما در دقیقه 92 گل خوردیم. این را نمی شود به حساب بد کار کردن و ضعف بدنی گذاشت. ما در آن لحظات همه تلاش مان را می کردیم که گل بزنیم اما گل خوردیم. در واقع همه جلو بودیم اما چون با تمرکز دفاع نمی کردیم منجر به گل خوردمان شد. درد این اتفاق خیلی بیشتر است. اینکه جلو باشی و بخواهی گل بزنی اما ناگهان گل بخوری.

- البته پیکان بیشترین گل را هم در همان 15 دقیقه سرانجامی زده که 11 گل بوده.

این گل ها فکر می کنم در نیم فصل دوم بود. وقتی تیم دچار یک سری تغییرات شد و اینکه بازیکنانی خیلی خوبی آوردند. ما در نیم فصل دوم با انگیزه بیشترین کار کردیم. درست است که 3، 4 بازی اول نتیجه نگرفتیم اما در 5، 6 بازی آخر خیلی خوب کار کردیم. ما بعد از بازی هایی که مقابل سپاهان و استقلال داشتیم، بازگشت خوبی داشتیم و توانستیم نتایج خوبی بگیریم.

- منفی ترین مساله ای که در مورد پیکان وجود دارد و البته مختص فصل گذشته نیست، کمبود تماشاگر است. تیم تان در فصل گذشته در بازی های خانگی به طور میانگین حدود 2100 تماشاگر داشت که آمار خیلی بدی است.

تماشاگر واقعا خیلی تاثیرگذار است. مثلا بازی با فولاد یا حتی همین بازی آخر مقابل نساجی، جو بی نظیری وجود داشت. نساجی با هوادارانش توانست ما را ببرد. ما در بازی های خانگی فقط اسم مان میزبان است چون در ورزشگاه خودمان بازی می کنیم اما هیچ شباهتی به یک میزبان نداریم. چون داخل و خارج از خانه، تماشاگر نداریم و همیشه تنها هستیم. همین تعداد هم که به ورزشگاه می آیند، خانواده بازیکنان و اعضای تیم هستند. بازی کردن بدون تماشاگر سخت است. ما از آن تیم هایی هستیم که فقط خودمان می توانیم به خودمان کمک کنیم. مثلا اگر داوری اشتباهات زیادی داشته باشد تماشاگری نیست که او را تحت فشار قرار دهد که کمتر اشتباه کند. کلا قدرت بیرونی نداریم. در این 3 فصلی که در پیکان هستم اول لطف خدا و بعد هم زور و تلاش بازیکنان باعث شد نتایج نسبتا خوبی بگیریم.

- شاید هم به خاطر همین نبود تماشاگر است که در بازی های خانگی و خارج از خانه تقریبا به یک اندازه امتیاز کسب کردید. در داخل خانه 18 امتیاز به دست آوردید و در بیرون از خانه، 17 امتیاز.

من فکر می کنم ما جزو آمارهای خوب در خانه از خانه بودیم. تیمی که بتواند 17 تا 20 امتیاز خارج از خانه کسب کند، 30 امتیاز هم داخل خانه به دست بیاورد، می تواند یکی از مدعیان باشد. ما خارج از خانه عملکردمان خوب بوده و شاید اگر 3 بازی بیشتر در خانه می بردیم جزو 4، 5 تیم بالای جدول می شدیم.

-

- البته هم در خانه و هم خارج از خانه، تفاضل گل تیم تان منفی بوده.

این مساله اصلا خوب نیست که فکر می کنم به خاطر نداشتن تمرکز و همان مسائلی بود که در پیکان وجود داشت.

- فکر می کنی کدام بازیکن بیشترین بازی را برای پیکان انجام داده.

حجت حق وردی در همه بازی ها بوده.

- خودت نفر چندم پیکان در لیست بیشترین دقایق بازی هستی؟

نمی دانم. اما من چند بازی مصدوم بودم و به خاطر کشاله ام نتوانستم بازی کنم. این از دست دادن بازی ها باعث شد آمارم چندان خوب نباشد اما خدا را شکر آخر فصل سالم بودم و هستم.

- به نظرت با توجه به تغییرات و مسائلی که داشتید، رتبه پیکان در سرانجام فصل خوب بوده یا نه؟

به نظرم خیلی خوب بوده. شما داخل تیم نبودید و از خیلی مسائل خبر ندارید. پیکان در مقطعی مریض شده بود و تیمی که از لحاظ روحی، روانی مریض شده باشد، بازگشتش به روزهای خوب خیلی سخت است. در نهایت تیم با کمک مدیریت و کادرفنی جدید، شرایط بهتری پیدا کرد و امیدوار شدیم. ما در خیلی از بازی ها، مساوی ها و بردهای مفتی را از دست دادیم. در حالی که بهتر از حریفان بازی می کردیم. در نهایت خدا را شکر می کنیم که با همه مسائل توانستیم دوباره به جدول برگردیم. ضمن اینکه با توجه به هزینه هایی که برای تیم شد فکر می کنم رتبه مان از خیلی تیم های پرهزینه بهتر بود.

- اما قرار بود پیکان این فصل سهمیه آسیا را کسب کند.

اعتقاد دارم برای رسیدن به سهمیه آسیا باید بیشتر از این هزینه شود. در فوتبال ما یک سری تیم ها با شانس و قرعه خوبی روبرو می شوند اما همه تیم های بالای جدول خوب هزینه کردند که توانستند پیروز باشند و هیچ تیمی نیست که بگوییم به صورت اتفاقی به بالای جدول رسید. پیکان 3 سال بود که اسکلت اصلی اش را حفظ کرده بود و می توانست به بالای جدول برسد اما تغییر و تحولات و یک سری مسائل باعث شد 10، 11 هفته نتیجه نگیریم. اگر از آن 11 هفته، فقط 2، 3 بازی را می بردیم وضعیت مان با همه آن مسائل، بهتر از این بود.

-

- فکر می کنم قراردادت با پیکان به سرانجام رسید. در این تیم می مانی یا اینکه جدا می شوی؟

باشگاه با من برای تمدید قراردادم صحبت کرد اما یکی، 2 پیشنهاد دیگر هم دارم که باید ببینم چه می شود. فعلا در استراحت هستم و به باشگاه پیکان گفتم بعد از استراحتم، اگر قرار باشد صحبت کنم اول با باشگاه پیکان این کار را انجام خواهم داد. اگر توافق صورت گرفت که می مانم اما اگر اینطور نشد با دیگر گزینه ها صحبت می کنم.

9

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8232

به "پیکان در فصل هجدهم جزو تیم هایی بود که در کادرفنی اش دست به تغییر زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکان در فصل هجدهم جزو تیم هایی بود که در کادرفنی اش دست به تغییر زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید