خبرنگاران بغداد و آنکارا بر کاهش تنش ها در منطقه تاکید کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بغداد- خبرنگاران- رئیس جمهوری عراق و وزیر دفاع ترکیه بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه و گفت وگو برای حل مسائل تاکید کردند.

خبرنگاران بغداد و آنکارا بر کاهش تنش ها در منطقه تاکید کردند

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه دوشنبه شب دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه را به حضور پذیرفت.

این بیانیه افزود: در این ملاقات، روابط دو کشور و راه های توسعه افق های همکاری در زمینه های مختلف مطابق منافع مشترک بین دو کشور و دو ملت دوست و تحکیم احترام به حاکمیت و نقش نیروهای مسلح عراق در حفاظت از امنیت و پاسداری از خاک این کشور مورد آنالیز نهاده شد.

در این ملاقات همچنین تحولات اوضاع امنیتی و بین المللی مورد علاقه دوطرف آنالیز شد.

براساس این بیانیه، رئیس جمهوری عراق بر اهمیت کاهش تنش ها در منطقه و تکیه بر گفت و گوی سازنده در حل مسائل حل نشده و تقویت همکاری و هماهنگی منطقه ای برای ادامه جنگ با تروریسم، احترام به حاکمیت و رد مداخلات و حملات در راستای تحقق ثبات امنیتی و مالی تأکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از حاکمیت و ثبات عراق و اشتیاق آنکارا برای تقویت همکاری ها و هماهنگی های مشترک تأیید و به لزوم کاهش تنش ها و استفاده از زبان گفت وگو در قبال اوضاع منطقه اشاره نمود.

وزیر دفاع ترکیه امروز برای سفری دو روزه وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد و یشار گولر رئیس ستاد ارتش او را در این سفر همراهی می نماید.

وی پیش از ملاقات با برهم صالح، با نخست وزیر و وزیر دفاع عراق در بغداد ملاقات و گفت وگو کرد.

به نوشته رسانه های عراقی، وزیر دفاع ترکیه همچنین قرار است با سفر به اقلیم کردستان عراق به طور جداگانه با رئیس و نخست وزیر دولت محلی این اقلیم ملاقات و گفت وگو کند.

وزیر دفاع عراق هفتم دی ماه جاری در سفر به آنکارا با همتای ترکیه ای خود ملاقات و گفت وگو نموده بود.

سفر وزیر دفاع عراق به ترکیه درست 9 روز بعد از سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به آنکارا و ملاقاتش با رئیس جمهوری ترکیه انجام شد.

نخست وزیر عراق 28 آذرماه گذشته در صدر هیاتی بلندپایه با سفر به آنکارا، درباره چند پرونده مهم دوجانبه از جمله پرونده امنیتی و نفوذ تروریست ها از مرزها و عملیات نظامی مرتبط با آن با مقامات ترکیه رایزنی و به توافق ها و تفاهم هایی در این زمینه دست یافت.

سه پرونده امنیت مرزی و مبارزه با تروریسم، توسعه و گسترش روابط مالی و تبادل انرژی و نیز حضور نظامی ترکیه در شمال عراق درسایه بعضی اتهامات محافل داخلی عراق به ترکیه مبنی برطمع ورزی به خاک شمال عراق، بیش از سایر پرونده ها مورد تاکید نخست وزیر عراق و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک آنها در آنکارا نهاده شد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49747

به "خبرنگاران بغداد و آنکارا بر کاهش تنش ها در منطقه تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بغداد و آنکارا بر کاهش تنش ها در منطقه تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید