وزارت نیرو، تفاهم نامه همکاری بین توانیر و انجمن حسابرسان داخلی ایران به امضا رسید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران -در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت توانیر، تفاهم نامه همکاری میان این شرکت و انجمن حسابرسان داخلی ایران به امضا رسید.

وزارت نیرو، تفاهم نامه همکاری بین توانیر و انجمن حسابرسان داخلی ایران به امضا رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این نشست که معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی و امور مجامع شرکت توانیر و رییس، نایب رییس و دبیرکل هیئت مدیره انجمن حسابرسان داخلی ایران نیز حضور داشتند، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به چند وجهی بودن حسابرسی داخلی، لزوم اولویت بندی محورها و سرعت عمل در انجام اقدامات در جهت کسب نتایج مورد انتظار را مورد تاکید قرار داد.

معاون هماهنگی مالی و پشتیبانی و امور مجامع شرکت توانیر نیز در این نشست شمول این تفاهم نامه را شرکت توانیر و شرکت های تابعه و وابسته عنوان و ابراز امیدواری کرد: این همکاری با شناسایی و حل مسائل، نقش موثری در بهبود فرایندها، ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های صنعت برق ایفا نماید.

در ادامه ترک زاده نایب رییس انجمن حسابرسان داخلی ایران، یکی از وظایف این انجمن را تنظیم امور و اعتلای حرفه حسابرسی در کشور بیان کرد که 8 سال از تاسیس آن می گذرد و برخلاف حوزه حسابرسی مالی، نظارت عالیه بر عملکرد حوزه های تخصصی سازمان ها و ارائه گواهی های تخصصی به افراد ذی صلاح برای مدیریت حسابرسی و اجرای حسابرسی داخلی برای تمام شرکت های مبتنی بر نظام مدیریت نوین را برعهده دارد.

وی توانیر را یک شرکت پیشرو در عرصه های نوین معرفی کرد و با اشاره به ضرورت تاسیس کانون حسابرسان داخلی خبره صنعت آب و برق، نقش این کانون را مشخص صلاحیت های حسابرسان داخلی و تدوین پروتکل ها، ضوابط و استانداردها ذکر کرد که تمام دستورالعمل های مورد احتیاج صنعت و کسب و کار آب و برق جهت حسابرسی، مدیریت و ارزیابی های فنی را مشخص می نماید.

ترک زاده یکی از عوامل ایجاد مزیت رقابتی را استقرار و بهره برداری از نظام حسابرسی داخلی در بنگاه های مالی عنوان و به نقش آموزشی، مشاوره ای و مربیگری برای یاری به هیئت مدیره سازمان ها اشاره نمود و گفت: حسابرسی داخلی برخلاف حسابرسی مستقل که صرفا عملکرد دستگاه مالی را کنترل می نماید، نظارت همه وجهی را در حوزه حاکمیت شرکتی فراهم می آورد و به هیئت مدیره یاری می نماید عملکرد کل سازمان را نظارت و از حرکت مجموعه به سمت اهداف اطمینان حاصل کند.

وی با بیان این که حسابرسی داخلی، دانش حسابداری صرف نیست بلکه دانش مدیریت کسب و کار است تا بتواند به سازمان در جهت رسیدن به اهدافش یاری کند، اظهار امیدواری کرد: شرکت توانیر و شرکت های تابعه طی 2 تا 3 سال آینده از کانون حسابرسان داخلی و خبره برق بهره مند شوند.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47840

به "وزارت نیرو، تفاهم نامه همکاری بین توانیر و انجمن حسابرسان داخلی ایران به امضا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو، تفاهم نامه همکاری بین توانیر و انجمن حسابرسان داخلی ایران به امضا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید