ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان طی هفت سال گذشته

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دولت از سال 92 تا به امروز توجه ویژه ای به اشتغال زایی داشته و در این مدت 20 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد نموده است.

ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان طی هفت سال گذشته

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ حسن نوری در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند دولت، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار برای طرح های روستایی و عشایری است و در این زمینه خراسان شمالی از استان های برتر در جذب این اعتبارات است.

وی اضافه کرد: با پرداخت چهار هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بیش از پنج هزار و 380 طرح، برای 9 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت با پرداخت 500 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مشاغل خانگی برای هشت هزار 616 نفر اشتغال زایی شده است و 6 هزار نفر هم به وسیله ثبت نام در کاریابی ها به مشاغل مختلف راهنمایی شده اند.

نوری اضافه کرد: بیکاری در جامعه وجود دارد اما بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در خراسان شمالی همیشه کمتر از میانگین کشوری بوده است.

وی اعلام نمود: در پرداخت تسهیلات و منابع اعتباری به طرح های روستایی و عشایری، بعضی ایرادها وجود دارد و آن این است که بخش زیادی از این وام ها به بخش دام اختصاص داده شده است و این امر رضایت بخش نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: البته خراسان شمالی استان کشاورزی و دامپروری است و اقبال مردم به دریافت تسهیلات بخش کشاورزی بیشتر است.

وی اظهار کرد: انتظار این است برای رسیدن به اهداف در ایجاد اشتغال پایدار و دستیابی به نتایج بهتر، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و تکمیل زنجیره فراوری و ایجاد ارزش اضافه کرده هم مد نظر باشد که این امر در پرداخت این منابع اعتباری محقق نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اعلام نمود: این استان در تکمیل زنجیره فراوری و ایجاد ارزش اضافه کرده بخش کشاورزی کمبود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48137

به "ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان طی هفت سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان طی هفت سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید