بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مولدسازی دارایی های دولت از برنامه های اساسی این وزارت خانه در امسال است.

بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده است

به گزارش خبرنگاران، عسگری در مراسم معارفه و تکریم رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در بجنورد، با اشاره به اینکه بسیاری از منابع دولت در حال حاضر بلااستفاده است، اضافه کرد: تعداد زیادی از کشورها روش هایی را پیدا نموده اند که درآمد دولت خود را به چشمه هایی وصل کردند که هر روز می جوشد این در حالی است که درآمد کشور ما به شیری وصل است که باید مدام کم و زیاد گردد.

وی تاکید نمود: باید راهی پیدا کرد تا درآمدهای بلااستفاده دولت تبدیل به درآمدهای مولد گردد و بتوان به وسیله آن خدمات ایجاد کرد. اگر نمی توان این منابع را تبدیل به درآمدهای مولد کرد، آنها را بفروشیم و آن را تبدیل به یک دارایی دیگر کنیم.

وی تاکید نمود: امروز یکی از اقدامات اساسی که باید انجام دهیم آن است که دارایی دولت را مولد کنیم تا درآمد پایدار برای کشور ایجاد گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه تاکید نمود: نباید منتظر آن بنشینیم که دیگران مسائل را برای ما حل نمایند و در حقیقت خودمان باید در جهت حل مسائل گام برداریم در غیر این صورت دیگران نیز اگر بخواهند مشکل ما را حل نمایند، نخواهند توانست.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه بهبود کسب و کار احتیاج به کار دارد، گفت: وزارت اقتصاد و دارایی در سال های اخیر انرژی زیادی را به کار بسته تا بستر جدیدی را برای بهبود فضای کسب و کار ایجاد کند. باید کوشش گردد تا در جاهایی که منابع ناشناخته و یا منابع از دست رفته در دولت وجود دارد شناسایی کرد و در راستا ایجاد درآمد پایدار برای دولت قرار داد.

استاندار خراسان شمالی گفت: بانک ها نقشی در راستا توسعه استان ایفا ننموده اند و یار و یاور نیستند.

به گزارش خبرنگاران، محمد علی شجاعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان اضافه کرد: بانک ها باید یار و یاور مردم استان باشند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال یکی از مزیت های مهم مالی در شهرستان راز و جرگلان نوغانداری است اما دیده می گردد که تسهیلات بانکی برای انجام کاری دیگر در این شهرستان ارائه شده است، ادامه داد: این امر اوج ناکارآمدی است و با مشاهده چنین مواردی چطور می توان انتظار داشت که توسعه، رشد و افزایش شاخص ها به وجود آید.

شجاعی اظهار کرد: از بانک های خصوصی و دولتی تقاضا می گردد تا در راستا توسعه حرکت نمایند.

وی بیان نمود: بانک ها باید این تشخیص را بدهند که تسهیلات ارائه شده باید در راستا توسعه استان صورت گیرد، وقتی در شهرستانی پیش ران مالی آن کشاورزی است، نباید به حوزه دیگری تسهیلات ارائه گردد که به غیر از این مورد فقط ارائه آمار می گردد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اینکه نقش سازمان های اقتصاد و دارایی بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: در شراط کنونی کشور، اقتصاد و دارایی در صف نخست واقع شده است. دشمنان ایران اسلامی به این نتیجه رسیده اند که با جنگ نمی توانند به اهداف خود برسند در نتیجه جنگ مالی را به راه انداخته اند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر مملکت احتیاج به تغییر رفتار در اجرا دارد و در حقیقت همانند قبل حرکت کردن، نتیجه گذشته را به دنبال خواهد داشت و این تغییر راستا در حوزه اقتصاد و دارایی ضروری است.

وی از بانک ها و سایر حوزه های مؤثر درخواست کرد تا تغییر راستا و فرآیند را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نباید هیچ واحد تولیدی توسط بانک ها به تملک درآید، گفت: بعد از اینکه بانک به عللی همچون بدهی و … به تملک بانک در می آید، آن وقت به دنبال ارائه تسهیلات کم بهره می افتیم تا واحد تولیدی دیگری را راه اندازی کنیم.

در این مراسم از زحمات قنبری تقدیر و تشکر و مجید درخشانی به عنوان رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خراسان شمالی منصوب شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8163

به "بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید